به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی عصر سه شنبه در یادواره شهدای خاکیان افلاکی در بیرجند افزود: شهدا با خدا معامله و مقابل استکبار جهانی با عزت و صلابت ایستادگی کردند لذا شهدا فقط در برابر مومنان خدا فروتنی می کردند.
وی گفت: امروز رزمندگان اسلام در فرامرزها مقابل ظلم و ستم ایستاده اند که اگر نبودند امروز باید در مرز استان های کشور با استکبار و ظالمان می جنگیدیم.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن پس از سال ها هنوز دست از عناد برنداشته است و می خواهد از لحاظ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کند غافل از اینکه این ملت تاکنون 230 هزار شهید را برای ایستادگی نظام اهدا کرده اند.
وی اظهار داشت: در یکی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب با فعالان فرهنگی کشورهای اسلامی ایشان فرمودند اصلا نگران نباشید زیرا این نظام قطعا پیش می رود و پیروز است.
حجت الاسلام نوفرستی گفت: قطعا در این راه عده ای هم رفوزه خواهند شد که از بی تقوایی آنهاست زیرا معظم له در بیانات اخیرشان هم در موضوع استکبار جهانی فرمودند هرگز دشمن توان جنگ در مقابل ما را ندارد و قطعا مذاکره معنایی ندارد که باید در مسیر این بیانات حرکت کنیم.
وی اظهار داشت: مطمئنا خون شهدا این نظام را بیمه کرده است و حکومت امام زمان (عج) در ادامه همین نظام خواهد بود.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی هم گفت: بدون شک آرامش اجتماعی و پیشرفت نظام برگرفته از خون پاک شهیدانی است که جانانه در مقابل ظالمان ایستادند.
مصطفی جعفرزاده افزود: بزرگداشت راه شهدا و تعمیم آن به نسل جوان نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و تلنگری برای الگوبرداری از رشادت و فداکاری این خاکیان افلاکی خواهد بود.
وی اظهار داشت: با برگزاری یادواره شهدا باید صبر و استقامت مادران و پدران شهدا در همه حوزه ها الگو قرار گیرد تا زمینه ساز رشد و شکوفایی در جامعه شود.
وی از تالیف کتاب چگونگی مراحل تفحص شهدا توسط اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امیدواریم این کتاب تا قبل از برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی آماده شود.
یادواره شهدای خاکیان افلاکی به مناسبت کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار و در این یادواره از 19 خانواده شهید تجلیل شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.