علی اکبر ایزدپناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر قانون مدون برای حمل و نقل در استان باشد و بار هر کامیون از طریق سامانه اعلام بار مشخص شود دلال بازی نیز از بین می رود.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات رانندگان و کامیون داران کشوری است گفت: این مشکلات باید در سطح کلان تصمیم گیری شود.
دبیر انجمن صنفی رانندگان خراسان جنوبی افزود: انتظار می رود وقتی مسئولان می خواهند تصمیمی در خصوص این قشر بگیرند حداقل از نظرات تشکل های صنفی در جلسات خود استفاده کنند تا چالشی در کشور ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه رانندگان در شرایط فعلی برای فعال بودن شریان اقتصادی کشور از جان و مال خود سرمایه گذاری می کنند گفت: یک راننده در سال به اجبار باید چندین نوبت آزمایش عدم اعتیاد دهد لذا درخواست می شود این آزمایش ها زیر پوشش بیمه قرار گیرد.
ایزدپناهی به افزایش بی رویه قیمت لاستیک و قطعات یدکی اشاره کرد و افزود: با توجه به نرخ ثابت کرایه ها هزینه حمل و نقل کامیون با درآمد آن همخوانی ندارد و اگر اقتصاد راننده تامین نشود صنعت حمل و نقل می خوابد و دود آن به چشم همگان خواهد رفت.
وی با بیان اینکه لاستیک های داخلی کیفیت مطلوب برای خودروهای سنگین را ندارد گفت: لازم است حداقل برای تامین لاستیک های جلوی ماشین اجازه واردات لاستیک خارجی به صنف رانندگان داده شود چون استفاده از لاستیک بی کیفیت بازی با جان راننده است.
وی به جلسات برگزاری شده با دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: هنوز قول های این جلسات عملی نشده و امیدواریم تصمیمات طوری اجرا شود که باری از دوش رانندگان بردارد.
دبیر انجمن صنفی رانندگان خراسان جنوبی با اشاره به وجود سالن اعلام بار در استان تصریح کرد: با وجود این سالن 2 شرکت خصوصی باعث ایجاد اختلال در تردد رانندگان می شود که باید با این روال برخورد شود.
وی گفت: بسیاری از رانندگان غیر بومی از این وضع سوءاستفاده می کنند و برای اینکه از مرز خالی برنگردند با نصف کرایه و سازش با کارخانه بار می زنند که حق رانندگان بومی ضایع می شود.
ایزدپناهی بیان کرد: راهکاری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شده که گشت ویژه برای این کار گذاشته شود و در این خصوص همکاری برای تامین نیرو و خودرو نیز خواهیم داشت.
وی خواستار این شد که حق کمیسیون ها طبق قانون اخذ شود و افزود: در این خصوص نیز مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قول داده اند با شرکت های متخلف برخورد و به کمیسیون ماده 12 معرفی شوند.
دبیر انجمن صنفی رانندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از مسایل با کدخدا منشی حل می شود گفت: وقتی مشکلی پیش می آید مسئولان نباید حالت تدافعی داشته باشند بلکه باید مشکلات را برادروار رفع نمود.
وی اظهار داشت: رانندگان فرزندان وطن هستند و همین افراد سال 62 با یک فرمان امام خمینی (ره) بسیجی وار برای تخلیه تمام بنادری که زیر بمباران بود، وارد عمل شدند لذا در شرایط فعلی انتظار می رود مسئولان حداقل حق رانندگان را ادا کنند.
وی با اشاره به اخذ چهار درصد هزینه تسهیلات توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رانندگان گفت: با این وجود وضع استراحتگاه های بین راهی مناسب نیست.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.