به گزارش ایرنا شهید سید حسن میررضوی فرزند سیدمحمد و خیرالنساء خلاقی فروردین سال 1338 در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی دیده به جهان گشود.
او در سنین کودکی در دامن گرم و پر مهر و محبت مادر و پدر تربیت اسلامی را آموخت و در دوران کودکی و نوجوانی با جلسات قرآن، توسل به حضرت بقیه الله و عزاداری سیدالشهدا (ع)مانوس بود. استعداد و هوش قابل تحسینی داشت و از شاگردان ممتاز این مجالس به شمار می رفت.
تحصیلات خود در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش با اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم اقتصادی با موفقیت به پایان رسانید. با ورود سید حسن به دبیرستان، قیام مردم علیه رژیم شاهنشاهی به اوج خود رسیده بود.
او همانند مردم حق طلب، ایثار در راه دین و قرآن را لازم دانسته و فعالیت های سیاسی اش را از سال 1355 علیه حکومت پهلوی شروع کرد و بعد از شنیده شدن نغمه های مبارزاتی و شروع حرکت انقلاب به صفوف انقلابیون پیوست.
سید حسن در جلسات شهید مهدی صبوری و جذب نیروهای جوان همچنین تکثیر و پخش اعلامیه و نوارهای امام خمینی (ره)، تهیه پلاک کارد و شعارنویسی بر روی دیوار شرکت می کرد.
در ادامه با گسترش این جلسات، دروس عقیدتی و سیاسی نیز تدریس می شد که باعث می شد مورد تعقیب ساواک قرار گیرد.
شهید میررضوی هر روز فعال تر از روز پیش مشغول خدمت به توده مستضعف بود و به منظور دست یابی به لیاقت شهادت خالصانه تر با مسائل برخورد می کرد.
از سال 60 به بعد به دلیل رشادت ها و از جان گذشتگی هایی که از خود نشان داده بود به عنوان فرمانده بسیج سپاه شهرستان فردوس برگزیده و در این مدت چند مرتبه به جبهه آبادان و مناطق جنوب اعزام شد.
سید حسن میررضوی آخرین بار خرداد سال 1362 راهی جبهه شد و در عملیات والفجر 3 در شهر مهران به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای شهرستان فردوس به خاک سپرده شد.
در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است: 'برادران پاسدارم شما که لباس مقدس پاسداری را پوشیده اید مسئولیتی بس بزرگ برعهده دارید و آن پاسداری از خون به حق ریخته هزاران شهید است. سعی کنید اسلام را بشناسید و مسلمان باشید و بعد مجری دستورات اسلام.
کار فقط برای خدا انجام داده و انتظار تشکر و تمجید از این و آن را نداشته باشید و در راه گفتن حق از هیچ کس نترسید. دست از یاری ابراهیم زمان این بت شکن تاریخ، امید مستضعفان در بند جهان حضرت آیت الله العظمی امام خمینی مدظله العالی و روحانیت آگاه و هوشیار به رهبری آن امام بزرگوار برندارید. قدر این نعمت بزرگ خداوند که در این برهه از زمان، حضرت حق به ما ارزانی داشت، غنیمت شمارید و گوش به فرمان او باشید و دستورات پیامبرگونه اش را مو به مو اجرا کنید.'
کنگره سرداران، امیران و دو هزار شهید استان خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.