به گزارش ایرنا مهدی اخلاقی پور عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست سازه های هنری بیرجند به خبرنگاران افزود: با رایزنی هایی که انجام می شود در تلاش هستیم سرمایه گذاران داخلی و خارجی را ترغیب نموده و بازار گوهرسنگ های ایران را در بیرجند راه اندازی کنیم.
وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه خرید صنایع دستی گفت: می توان در این زمینه از فرصت شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است استفاده کرد و با کمک صنعت قدم های موثری برای حمایت از صنایع دستی برداریم.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان با بیان اینکه می توان در تامین هدایای همایش ها از صنایع دستی بومی استفاده کرد اظهار داشت: همچنین این هنرها را می توان به عنوان یک نماد در کشور و یا عرصه بین الملل عرضه نمود.
وی صنایع دستی را بهترین فرصت برای نشان دادن نبوغ و استعداد ها دانست و گفت: این هنرها در چرخه اقتصادی نیز می تواند مورد استفاده واقع شود.
اخلاقی پور با اشاره به بازدید از نمایشگاه دست سازه های هنری بیرجند اظهار داشت: در این نمایشگاه هنرهای جدیدی دیده می شود که می تواند بهترین فرصت و موقعیت برای خلق استعدادهای جوانان باشد.
وی یکی از سیاست های کلان استان را حمایت از صنایع دستی عنوان و تصریح کرد: تمام اهتمام براین است که از این هنرها و نبوغ جوانان استفاده شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان جنوبی با بیان اینکه تجربه نمایشگاه نوروزگاه مشهد همچنان در عرصه های صنایع دستی دنبال می شود افزود: بروز استعداد ها در آن نمایشگاه فرصتی بود که هنرمندان اتکا به نفس پیدا کنند.
وی قول مساعد برای حمایت از صنایع دستی و زمینه سازی برای این هنرها ورود به بازارهای داخلی و خارجی را داد.
نمایشگاه دست سازه های هنری در نگارخانه بیرجند از امروز( چهارشنبه) به مدت سه روز از ساعت 17:30 الی 22:30 برپا است.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.