حسن رضا ندایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 381 فقره پرونده اجرایی در شعبه اجرائیات این شهرستان ثبت شده است.
وی صدور 174 جلد سند مالکیت برای اراضی دولتی، تثبیت مالکیت 6 هزار 424 هکتار اراضی دولتی و ثبت 23 مورد شرکت و موسسه غیر تجاری را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در ثبت اسناد و املاک شهرستان فردوس اعلام کرد.
رئیس ثبت اسناد و املاک فردوس از تنظیم 12 هزار جلد سند در دفاتر اسناد رسمی این شهرستان در سال 96 خبر داد و افزود: در تمامی دفاتر مجموعه ثبت اسناد فردوس، آرشیو الکترونیکی به تعداد 530 هزار و 364 برگ اوراق پرونده های ثبتی اسکن شده است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فردوس یادآور شد: همچنین تثبیت و صدور سند مالکیت 12 هزار و 779 هکتار اراضی برای احداث منطقه ویژه اقتصادی و باند امداد و نجات شهرستان فردوس انجام شده است‌.
وی گفت: در یک سال گذشته 38 میلیارد تومان مطالبات بانک ها وصول و نیز تعداد 2 دفترخانه اسناد رسمی جدید برای حوزه ثبتی شامل یک دفترخانه در اسلامیه و دیگری در شهر فردوس اختصاص یافته است.
وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از دستگاه ‌های حاکمیتی زیرمجموعه قوه قضاییه با شعب متنوع املاک، اسناد ثبت شرکت ها، اجرائیات دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق وظیفه مهم تصویب صیانت از حقوق مشروع و قانونی شهروندان در حوزه‌های مختلف مالکیت اعم از مادی و معنوی را برعهده دارد.
ندایی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر اجرای عدالت و احقاق حق آحاد جامعه نقش غیرقابل انکاری دارد ضمن اینکه با توجه به نوع مأموریت محوله مرجع وصول مطالبات دولت، شهرداری ها، بانک ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای اسناد رسمی لازم الاجراست و همواره به عنوان یکی از پر درآمدترین دستگاه‌ها برای صندوق دولت محسوب می شود.
رئیس ثبت اسناد و املاک فردوس، مکانیزه کردن تمام امور و فرآیندهای ثبتی و خروج از ثبت سنتی و دستی به منظور جلوگیری از جعل و کلاهبرداری، به روز شدن همه اقدامات و عملیات ثبتی اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق حوزه ثبتی را از جمله فعالیت های این اداره در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی ادامه داد: اجرای اسناد رسمی به منظور وصول مطالبات دولت، شهرداری ها و بانک ‌ها از بدهکاران اجرای موضوع قراردادهای بانکی چک بلامحل و مهریه در اجرای قانون برنامه ششم توسعه از دیگر این فعالیت ‌ها است.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.