علیرضا رادان، روز پنجشنبه در حاشیه همایش نشان محبت که با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیرجند برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زنان قالیباف خراسان جنوبی با برپایی کارگاه های متعدد در استان کمک شایانی به بازسازی عتبات مقدسه کردند که این اقدام در کشور منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، کیفیت و انتخاب کالای ایرانی در مصارف بازسازی در دستور کار قرار گرفته است به طوری که همه مصالح مورد نیاز بازسازی از کشور تامین می شود که نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارد.
وی اظهار داشت: مقدار قابل توجهی از ساخت صحن فاطمه زهرا(س) با همت خیران به اتمام رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بخشی از این پروژه را افتتاح کنیم.
وی تصریح کرد: در توسعه طرح صحن امام حسین (ع) با نام صحن حضرت زینب(س) که قسمت اعظم خیمه گاه تا حرم امام حسین(ع) را در بر می گیرد، آب بند پروژه افتتاح شده است و در حال حاضر با همت خیران عملیات خاک برداری را آغاز کردیم.
رادان، ترفیع گنبد امام حسین (ع) را از دیگر پروژه های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد و افزود: سازه این گنبد هم اکنون به همت خیران استان کرمان آماده است و به محض اتمام پروژه تقلیل ستون های حرم، نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه در طرح تقلیل ستون ها عملیات سه ستون به پایان رسیده است گفت: در آینده ای نزدیک تقلیل سازی یک ستون دیگر هم به پایان خواهد رسید.
وی در ادامه طرح توسعه عتبات مقدسه کاظمین و سامرا را هم از دیگر پروژه های در حال اقدام ذکر و تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی در بازسازی این عتبات هم نقش قابل تقدیری دارند.
همایش نشان محبت همزمان با سالروز تخریب قبور بقیع با حضور داریوش ارجمند و عوامل برنامه کوی محبت در سالن اجلاس پیام نور بیرجند برگزار شد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.