علی هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده 180 زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که 24 میلیارد تومان بدهی دارند.
وی اظهار کرد: از آنجایی که ستاد دیه تا بدهی زیر 200 میلیون تومان را مورد بررسی قرار می دهد 139 نفر از این زندانیان در این بخش قرار می گیرند که بیش از 17 میلیارد تومان بدهی دارند.
وی ادامه داد: امیدواریم در جشن گلریزان که در 19 و 22 خرداد ماه جاری به ترتیب در شهرستان فردوس و طبس برگزار می شود خیران با همت بیشتری شرکت کنند تا بتوانیم تعداد قابل توجهی از زندانیان را به آغوش گرم خانواده برگردانیم.
وی تسهیلات بانکی، کمک ستاد دیه و رضایت شکات را از دیگر محور های کمک به آزادسازی زندانیان غیر عمد بیان کرد و افزود: هر ساله تعداد زیادی از زندانیان غیر عمد با بخشش شاکیان از زندان آزاد می شوند که امیدواریم امسال هم شاهد این اقدام خداپسندانه باشیم.
سال گذشته 109 زندانی جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی آزاد شدند که از این تعداد 74 نفر بدهی مالی، 41 نفر مهریه، سه نفر نفقه و هشت نفر بدهی دیه داشتند.
برای آزاد سازی این زندانیان 9 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شد که از این میزان سه میلیارد و 700 میلیون تومان گذشت شاکیان بوده است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.