به گزارش ایرنا، احمد خامسان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امروزه روند کارآفرینی باید در همه ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری در دانشگاه ها فراهم شود، به طوری که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی سر در گم استخدام نباشد بلکه خودش قابلیت به کارگیری چند جوان دیگر را هم داشته باشد.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط پنجمین دوره استارتاپ ویکند از 12 تا 14 اردیبهشت ماه به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد تا جوانان بتوانند در راستای ایده پردازی نو گام بردارند.
به گفته وی هدف اصلی از برگزاری این استارتاپ ویکند، شناسایی دانشجویان و گروه های صاحب ایده در حوزه های مختلف کار آفرینی است و طبق بررسی های انجام شده 100 نفر در قالب گروه های مختلف به ارایه ایده خواهند پرداخت.

** از هسته های دانش بنیان حمایت می شود
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: حمایت از هسته های دانش بنیان و توانمند سازی آنها از جمله وظایف پارک هاست و از هیچ تلاشی در ارتباط با کارآفرینی کوتاهی نخواهیم کرد.
محمد علی ناصری افزود: امروزه به دنبال دانشگاه های نسل سومی هستیم که نقش کار آفرینی داشته باشند و پارک ها هم در قبال آن باید صاحبان ایده را شناسایی و نسبت به توانمند سازی آن تلاش کند.
وی اظهار کرد: با حمایت از استارتاپ ها روند ساختاری اشتغال دولتی را تغییر خواهیم داد به طوری که ایده های نو به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
به گفته وی خشکسالی و نبود حمل و نقل مناسب جلوی سرمایه گذاری های مختلف را در این استان گرفته است اما علم و فناوری خواهد توانست ایده هایی نو را برای اشتغال پایدار فراهم کند.

** ICT فراگیر در همه رشته های کسب و کار
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، گفت: امروزه تکنولوژی ICT فراگیر در همه رشته های کسب و کار است و استفاده فنی از آن، این فضا را می تواند متحول کند.
علی دلگیر، برگزاری این استارتاپ را فرصتی مناسب برای کارشناسان حوزهICT دانست و افزود: این تکنولوژی به صورت نرم افزاری می تواند در حوزه های مختلفی چون کشاورزی، گردشگری، فروشگاهی و ... فعالیت کند.
به گفته وی امروزه آموزش های تخصصی در حوزه IT در این اداره کل به صورت رایگان انجام می شود و ایجاد شتاب دهنده استانی در دستور کارمان قرارگرفته است تا شرکت های استارتاپی بتوانند به راحتی از خدمات مشاوره برخوردار شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده به زودی نمایشگاه هایی در کشورهای ارمنستان و افغانستان برگزار خواهد شد که استارتاپ های نمونه ما در این نمایشگاه ها حضور خواهند یافت.
پنجمین استارتاپ ویکند خراسان جنوبی از 12 تا 14 اردیبهشت ماه با حضور 100 شرکت کننده در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.
استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی (در انتهای هفته) بر‌گزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر 100 نفر در 10 تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می شوند ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند. در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می کنند.
*3215 *6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.