به گزارش ایرنا کاظم قائمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این پرونده ها در 18 جلسه مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه 40 درصد به حکم برائت و بقیه منجر به رضایت شد.
وی گفت: بیشترین میزان شکایت ها در این مدت بنا به شرایط سختی کار و اطلاع نداشتن مردم از عارضه های بیماری به ترتیب مربوط به گروه جراحان، زنان و زایمان و جراحان عمومی بوده است.
وی با بیان اینکه پرونده های محکومیت بیشتر در حد تذکر و تخلف بوده تا قصور اظهار کرد: این مهم نشان می دهد که برخلاف تصور مردم از رسیدگی نکردن پرونده های پزشکی، اما به تک تک این پرونده ها به صورت دقیق و بدون هر گونه ملاحظه رسیدگی می شود.
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان خراسان جنوبی افزود: تمامی شکایات توسط دادیار مورد بررسی قرار می گیرد و اگر به تشخیص دادستان قصوری صورت گرفته باشد به هیات بدوی ارجاع می شود.
وی گفت: در هیات بدوی یکی از قضات مورد تایید دستگاه قضا، مدیرکل پزشکی قانونی و پنج نفر از پزشکان مربوط به تخصص های متفاوت حضور دارند و افراد پس از صدور حکم 20 روز فرصت دارند به رای هیات بدوی اعتراض کنند.
قائمی اظهار کرد: از تعداد 40 پرونده، 23 پرونده به تجدید نظر ارجاع شد که تاکنون 19 پرونده منجر به رای شده و چهار پرونده در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه پرونده ها در محاکم تجدید نظر به صورت کامل بررسی و بازخوانی می شود افزود: شاکیان از نحوه رسیدگی مطلع هستند و حقی از کسی ضایع نمی شود.
وی از تمامی بیماران درخواست کرد در خصوص هرگونه شکایت سازمان نظام پزشکی را امین خود بدانند و در نظر داشته باشند که اعضای این سازمان از هیچ تلاشی در احقاق حق چشم پوشی نمی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند همچنین توجه به توریسم درمانی را از مهمترین مباحث پیش روی بهداشت و درمان استان بیان کرد و گفت: در این میان ضمن ایجاد جاذبه برای جذب پزشک های متخصص، باید نحوه خدمت رسانی و حضور پزشکان متخصص خراسان جنوبی به کشورهایی همچون عراق و افغانستان بیش از پیش معرفی شود.
وی تاسیس بیمارستان خصوصی را از مهمترین نیازهای بهداشت و درمان استان دانست و بیان کرد: طبق قولی که از وزیر بهداشت گرفته شده است امیدواریم با حضور ایشان تا قبل از ماه مبارک رمضان در استان، اقدام های مفیدی را در حوزه بهداشت و درمان برداریم.
سازمان نظام پزشکی خراسان جنوبی دارای چهار مرکز در بیرجند، قاین، فردوس و طبس است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.