به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا عرفانی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی و سیاسی کارکنان نیروی انتظامی شهرستان درمیان افزود: سبک زندگی اسلامی و فاطمی باید به یک گفتمان فراگیر در جامعه تبدیل و این سبک زندگی در عمل بین خانواده‌ها و در سطح جامعه ترویج شود.
وی ترویج سبک زندگی اسلامی را راهکاری مهم برای تحکیم بنیان خانواده ها دانست و گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد ناشی از کم توجهی نسبت به تعالیم دینی و اسلامی است زیرا دین مبین اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه ارائه کرده که اگر این برنامه ها عملیاتی شود، بسیاری از آسیب ها موجود در جامعه رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم از طریق شبکه های اجتماعی به دنبال تحریف باورها، تغییر الگو و سبک زندگی اسلامی هستند که مهمترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان پیاده کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی در سطح جامعه است.
رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: شبکه های اجتماعی و فضاهای سایبری تهدیدکننده هویت دینی و ملی هستند که دشمنان می خواهند با رخنه در فکر مادران خانواده و به انحراف کشیدن آنان و ترغیب آنان به سمت فرهنگ غرب بنیان خانواده ها را در هم بریزد.
وی افزایش پدیده طلاق در جامعه را یکی از پیامدهای ترویج فرهنگ غربی از طریق جنگ نرم در جامعه ذکر کرد و افزود: در اسلام به ازدواج به عنوان یک امر خوب توصیه شده و در ارتباط با طلاق، پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که مبغوض‌ترین حلال در نزد خداوند طلاق است.
عرفانی اظهار کرد: تربیت اسلامی کودکان در اولویت خانواده ها باشد، اسلام دین علم و آگاهی است و با ترویج آموزه های اسلامی بین کودکان و نوجوانان می توانیم نسلی توانمند در عرصه های گوناگون داشته باشیم و فرزندانمان را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه کنیم.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.