به گزارش ایرنا غلامحسین غلامحسین زاده روز چهارشنبه در نهمین همایش ملی دوسالانه پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند افزود: تلاش داریم این موضوع به صورت اصولی و قاعده مند آسیب شناسی شود.
وی گفت: در همایش‌های دوسالانه انجمن چند هدف مهم پیگیری می ‌شود از جمله اینکه این همایش محدود به موضوع خاصی نیست بلکه کل حوزه پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی را در بر می ‌گیرد.
وی ادامه داد: در قالب این همایش هر یک از استادان و محققان که در هر یک از شاخه‌های حوزه مذکور به یافته جدیدی دست یافته باشند، فرصت می یابند تا یافته‌ها و نظرهای علمی خود را با سایر محققان در میان بگذارند و از پیشنهادها و آرای انتقادی آنان برخوردار شوند.
رئیس انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: مسائل، مشکلات و نیازهای روز دانشگاهی در حوزه زبان و ادبیات فارسی در میزگردها، کارگاه‌ها، و گفت و گوهای همایش مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: با برگزاری همایش دوره ‌ای پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های مختلف کشور، به تدریج این فرصت فراهم می شود که همه گروه‌های زبان و ادبیات فارسی در برگزاری این همایش‌ها و طرح و بررسی مشکلات و مباحث علمی حوزه زبان و ادبیات فارسی مشارکت فعال داشته باشند.
غلامحسین زاده گفت: در هر همایش به ویژگی‌های بومی زبان و ادبیات آن منطقه نیز توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر می شود.
وی افزود: در هر همایش یکی از موضوعات مهم روز به عنوان موضوع ویژه همایش، مورد تبادل نظر بیشتر و جدی ‌تری قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر طرح مباحث علمی در همایش، این امکان نیز فراهم می شود تا اعضای انجمن با محققان و اعضای جدید و همچنین امکانات و دستاوردهای دانشگاه‌های مختلف کشور آشنا شوند.
وی گفت: در هر همایش ضمن ادای احترام به یکی از استادان پیشکسوت و مؤثر زبان و ادبیات فارسی در منطقه یا دانشگاه محل برگزاری، از طرف انجمن از کوشش‌های وی قدردانی و سپاسگزاری می شود.
نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه بیرجند از امروز
(چهارشنبه) آغاز شد و 2 روز به طول می انجامد.
در این همایش از دکتر محمدمهدی ناصح از مفاخر حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز تجلیل شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.