سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به پیش بینی بارندگی های رگباری در استان 90 تیم امدادی و عملیاتی به دستور استاندار به صورت کاملا آماده باش در آمدند و در کمترین زمان ممکن اقدام به امداد رسانی کردند.
وی ادامه داد: با اینکه بارندگی های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بود اما نوید بخش است و با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در ایجاد پروژه های آبخیز و آبخوانداری بسیاری از این پروژه ها آبگیری شده و یا در حال آبگیری است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون هشدار و اقدام های پیشگیرانه مقابله با سیل و روان آب از طریق کانال های مختلف مدیریت بحران و رسانه ها به مردم اعلام شد و مردم استان آمادگی لازم را در برابر این بارندگی ها داشتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی ها اما خسارت های به وجود آمده نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی تخریب ایل راه های عشایری، خسارت به هشت قنات، آب بردگی شانه راه و محور های فرعی روستایی و آب افتادگی در 12 واحد مسکونی و واحد های دامی را از مهمترین خسارت های بارندگی اخیر عنوان کرد و افزود: اگر اقدام به موقع امداد رسان ها در مورد واحد های دامی انجام نمی شد بیش از هزار راس دام تلف می شدند اما خسارت ها بسیار جزیی گزارش شده است.
میرجلیلی همچنین از آبگیری سد های طبس، شوسف، مهوید فردوس و سرایان خبر داد و گفت: با توجه به بررسی تیم های ارزیاب هنوز آمار دقیقی از خسارت ریالی این بارندگی در دسترس نیست اما نسبت به سال قبل بسیار ناچیز بوده و متعاقبا اعلام خواهد شد.
هواشناسی خراسان جنوبی روز شنبه از وقوع روان آب در اغلب نقاط استان خبر داده بود و دستگاه های زیرمجموعه مدیریت بحران به صورت کاملا آماده باش بودند.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.