به گزارش ایرنا هاشم ولی پور مطلق روز سه شنبه در نشست تبیین برنامه های مرتبط با اشتغال وزارت جهاد کشاورزی در بیرجند افزود: متقاضیان راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاران خرد و کلان به صورت الکترونیکی در این سامانه طرح توجیهی خود را ثبت می کنند که بعد از تایید طرح، تسهیلات مورد نظر به آنها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: در حوزه اشتغال پایدار توسعه روستایی عشایری نیز اقدامات خوبی در بخش کشاورزی استان انجام شده است.
وی گفت: تا قبل از آغاز به کار سامانه کارا، طرح های بخش کشاورزی در سامانه تسهیلات داخلی جهاد کشاورزی ثبت و اطلاعات جمع آوری می شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در این زمینه 960 میلیارد تومان ثبت نام اولیه در سامانه تسهیلات داخلی جهاد کشاورزی در استان ثبت شده است.
وی عنوان کرد: در سامانه تسهیلات داخلی جهاد کشاورزی در حوزه آبخیزداری و مراتع طرح هایی خوبی ثبت شده است که با توجه به خشکسالی های شدید استان می تواند در اصلاح خاک و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی موثر واقع شود.
ولی پور مطلق گفت: در بخش اشتغال و توسعه پایدار روستایی 100 میلیارد تومان طرح در استان معرفی و 70 میلیارد تومان به کارگروه ملی ابلاغ شد.
وی افزود: در مسائل مرتبط با مدیریت سیلاب و ساماندهی منابع آبی استان یکهزار میلیارد تومان پروژه فایناس معرفی شده بود که یک سرمایه گذار چینی اعلام آمادگی کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت فاینانس باید ردیف ملی مشخصی داشته باشیم، به عنوان مثال از بودجه های دارای ردیف ملی می توان فایناس را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی استان خرده مالکی است که با تعریف این پروژه ها و اجرای آن بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی با اشاره به معرفی 10 رسته مختلف اشتغال فراگیر بخش کشاورزی در کشور افزود: محصولاتی مانند زرشک، زعفران، عناب، انار و خرما باید به عنوان محصولات باغی خراسان جنوبی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
ولی پور مطلق بیان کرد: همچنین توسعه گل نرگس و گل محمدی به عنوان گیاهان دارویی استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برخی صنایع باید رشد کنند تا بازار داشته باشند گفت: تمامی بخش های کشاورزی با یکدیگر به صورت زنجیره وار متصل هستند که باید با هم رشد کنند.
این نشست با حضور محمد خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در بیرجند برگزار شد.
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.