به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد استقبال از شهدای گمنام در بیرجند افزود: بعضی از شهیدان در خواب با افراد خانواده خود و دیگران تماس گرفته و این مسائل به شکل متفرقه ذکر شده است که این کرامات باید در سطح کشور جمع آوری و تبیین شود.
وی اظهار کرد: این مسائل تبدیل به حجت و بینه از صدق کلام پروردگار شده که به شکل عینی برای بسیاری از اشخاص که ممکن است در شرایط ناباوری هستند، ایمان تازه ایجاد کند.
امام جمعه بیرجند گفت: روح شهیدان حاضر است چون خداوند در قرآن کریم می فرماید که شهیدان را نباید مرده حساب کرد چون آنها زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند.
وی بیان کرد: ما به استقبال شهیدان می رویم یا توفیق تشییع آنها را پیدا می کنیم اما آنها زنده هستند.
حجت الاسلام و المسلمین بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: زنده نگهداشتن یاد شهدا و معرفی فضیلت های آنان وظیفه همگانی است و بهترین راهکار برای مصون سازی جامعه در برابر هجمه ها و آسیب هاست.

** خراسان جنوبی میزبان 12 شهید گمنام می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: اول اسفند ماه سال جاری مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان تشییع و تدفین می شود.
محمدرضا فخر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این افتخار به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان واگذار شده تا بعد از تعیین مکان برای شهیدان گمنام، پیگیری انجام مراسم تدفین این شهدا را داشته باشند.
وی اظهار کرد: پیکر مطهر هشت شهید گمنام در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها تدفین خواهد شد.
وی گفت: پیکر مطهر این شهیدان در باغستان فردوس، دستگرد، حاجی آباد، پدافند هوایی و حوزه علمیه بیرجند و بورنگ شهرستان درمیان به خاک سپرده می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: پیکر مطهر شهدا بعد از ورود به استان به معراج الشهدا در خیابان مدرس منتقل و بعد از آن، شهدا برای برگزاری 4مراسم وداع به مکان ها و مساجد مورد درخواست منتقل می شوند.
وی گفت: برای تشییع شهدای گمنام در استان کمیته های مختلف از جمله کمیته استقبال و تشریفات، کمیته تبلیغات، کمیته تشییع مردمی، کمیته اجرایی و تدفین، کمیته حمل و نقل و کمیته هماهنگی تشکیل شده تا مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام در استان باشکوه برگزار شود.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.