جعفر شهامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت بارش برف در روزهای آینده همه نیروهای راهداری با توجه به تجاربی که در این زمینه دارند، آماده امدادرسانی خواهند بود.
وی گفت: با وجود اینکه طرح زمستانی راهداری از ابتدای دی‌ ماه سال جاری آغاز شد اما عملیات راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان به دلیل برودت هوا در سطح راه‌ های استان و احتمال یخ زدگی معابر از آبان کلید خورد و تا پایان 15 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در جاده ‌ها حضور دارند اظهار کرد: عملیات برف‌روبی، شن و نمک‌پاشی اجرا می شود تا مردم مشکلی در راه‌ها نداشته باشند.
شهامت تصریح کرد: تاکنون با توجه به خرید 15 هزار تن شن و 400 تن نمک و نیز تجهیز همه راهدارخانه های استان و با پشتیبانی 360 دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین و سبک و حضور 280 نفر از نیروهای راهدار آمادگی لازم برای اقدامات راهداری زمستانی ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به میزان بارش برف و باران در هفته گذشته، 110 نیروی راهدار با 61 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و برف روب در محورهای مواصلاتی استان خدمات رسانی کردند که 891 کیلومتر از راه‌های استان برف‌روبی و به 48 دستگاه خودرو امدادرسانی شد.
وی یادآور شد: شماره تلفن گویای 141 و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرسwww.141.ir و اپیکیشن مربوط به صورت 24 ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع ‌رسانی از وضعیت جاده ‌های استان و سامانه پیامکی 300056141 نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: افراد در 2 ماه آخر سال با توجه به برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک های اولیه و کپسول اطفاء حریق را همراه داشته باشند.
سازمان هواشناسی از کاهش شدید دمای هوا در این هفته از امروز (شنبه) خبر داد و بارش برف و باران از فردا در استان خراسان جنوبی پیش بینی می شود.
خراسان جنوبی در مسیر تردد استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و کشور افغانستان قرار دارد.
این استان با 780 هزار نفر جمعیت و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت، سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.