پرویز آرامنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار علوفه در تمامی شهرستان ها توزیع شده و در انبارهای پاسگاهای محیط بانی استان به اندازه کافی علوفه وجود دارد.
وی عنوان کرد: هر چند نیاز به تغذیه دستی وحوش و پرندگان تاکنون فقط در شهرستان های درمیان، زیرکوه و قاینات احساس شده اما در صورت تغییر شرایط جوی و بارش های سنگین و مداوم، این اداره کل آمادگی لازم را برای رساندن علوفه و توزیع میان وحوش در نقاط مختلف استان دارد.
وی از مردم طبیعت دوست و حامی محیط زیست خواست در صورت مشاهده حیوانات و یا پرندگان گرسنه ضمن اجتناب از آسیب رسانی، در تغذیه و امنیت آنها اهتمام جدی داشته باشند.

** احتمال هجوم حیات وحش به اراضی کشاورزی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به افزایش برودت هوا و سرما در فصل زمستان احتمال هجوم حیات وحش در برخی نقاط استان به اراضی کشاورزی وجود دارد که نیاز است کشاورزان کنترل های حفاظتی از مزارع خود داشته باشند و با حیوانات مدارا کنند.
وی با بیان اینکه مردم استان می توانند در قالب نذر طبیعت از محیط زیست حمایت کنند گفت: امسال مردم 12 مخزن ذخیره آب برای حل مشکلات کم آبی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل اهدا کرده اند.
آرامنش اظهار امیدواری کرد که با ادامه روند بارندگی ها تا پایان امسال برخی مشکلات حیات وحش در زمینه کمبود علوفه و کم آبی کاهش یابد.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، « مظفری»، « آرک و گرنگ»، « شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.