به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در بشرویه افزود: شغل عمده مردم شهرستان بشرویه کشاورزی است و در مواقع مختلف همواره انتخاب کشاورزان نمونه را از این شهرستان داشته ایم که برای همگی ما جای بسی افتخار است.
وی بیان کرد: بشرویه دومین شهر خشت و گلی کشور و یک شهرستان تاریخی محسوب می شود.
وی گفت: وجود برخی منازل در این شهرستان با قدمت ساخت بالای 500 سال، یکی از جاذبه های گردشگری است که نباید از اهمیت آن غفلت کرد.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان با بیان این که یکی از مهمترین معضلات و بن بست های ما در شهرستان بشرویه مربوط به وضعیت راه ها و حمل و نقل جاده ای است تصریح کرد: دوبانده شدن جاده طبس - بشرویه از مهمترین اقداماتی بوده که در دستور کار قرار داده ایم و کارهای خوبی نیز در این خصوص انجام شده است.
وی با اشاره به این که دو بانده شدن جاده مذکور از سمت شهرستان طبس شروع شده است خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که دو بانده شدن این جاده از سمت بشرویه به طرف طبس انجام شود.
امیرحسنخانی گفت: علیرغم این که بشرویه، شهرستان شده ولی متاسفانه از مزایای شهرستان شدن تاکنون هیچگونه بهره ای نبرده است و بسیاری از ادارات را در این شهرستان نداریم.
وی تاکید کرد: در بشرویه منابع مالی وجود دارد ولی مدیریت منابع مالی در این شهرستان وجود ندارد.
وی افزود: یکی از مهمترین تلاش های ما آن است که شهرستان بشرویه را ثبت جهانی کنیم.
امیرحسنخانی با اشاره به بخش ارسک ‌شهرستان ‌بشرویه گفت: این بخش نیز دارای مسائل و مشکلاتی است که باید به آن پرداخته شود.
استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در آغاز سفر به شهرستان بشرویه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و ساختمان فرمانداری این شهرستان را افتتاح کرد.
شرکت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با حامیان دولت از برنامه های سفر یکروزه استاندار خراسان جنوبی به بشرویه است.
استاندار خراسان جنوبی از تابستان امسال تاکنون به شهرستان های طبس، نهبندان، قاین، درمیان، سربیشه، فردوس و بشرویه سفر کرده است.
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و بیش از 760 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.