به گزارش ایرنا عصمت محمودی روز یکشنبه در پنجمین نشست سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی افزود: بعد از 40 سال خدمتگزاری دولت و ملت به این نتیجه رسیده اند که امور باید توسط سازمان های مردم نهاد اداره شود.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت سمن ها برای حل اجتماع محور مشکلات اجتماعی گفت: با شبکه سازی سازمان های مردم نهاد می توان با هم افزایی و تقویت کار تیمی تا حدودی مشکلات اجتماعی را رفع کرد زیرا کار شبکه ای شفافیت، سرعت و فراگیری بیشتری دارد.
وی بیان کرد: در حال حاضر 317 سازمان مردم نهاد دارای مجوز از فرمانداری، استانداری، بهزیستی، فرماندهی انتظامی استان، ورزش و جوانان استان در مقوله های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست، ورزش و جوانان و غیره فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا محمودی میزان اعتبارات ابلاغی به استان در حوزه سمن ها را 170 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 70 میلیون تومان از معاونت سازمان های مردم نهاد برای مرکز تی سی استان و مابقی نیز با همفکری اعضای هیات نظارت بین 11 شهرستان تقسیم بندی شده است.

** امور مردم باید به آنان واگذار شود
مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: با توجه به سیاست های کلی نظام و دولت برای واگذاری امور به مردم با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تاکید اصل 44 بر این موضوع، امور مردم را باید به خودشان واگذار کرد.
امیرحسام قزلباش افزود: با توجه به اینکه مقوله مسئولیت های اجتماعی در حال حاضر مورد توجه سازمان های مختلف قرار گرفته بانک کشاورزی نیز در زمینه این سیاست ها به ویژه منویات مقام معظم رهبری گام برداشته است.
وی یادآور شد: بانک کشاورزی ارتقای معیشت کشاورزان، توانمندسازی زنان روستایی، توسعه و رونق بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و حمایت از خودکفایی و ارتقای صنایع غذایی کشور، جهت بخشی به فعالیت های کشاورزی، حمایت های مادی و معنوی از فعالیت های علمی، آموزشی، ورزشی، هنری و غیره را دنبال می کند.
وی ادامه داد: در این زمینه ها تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و از جمله کمک به تامین 40 جهیزیه نوعروس تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمک جهیزیه 50 نوعروس روستایی و 500 میلیون ریال کمک به مرکز شیمی درمانی و رادیوتراپی استان می توان اشاره کرد.
قزلباش گفت: بانک کشاورزی همچنین در زمینه احداث مرکز بهداشتی درمانی مود مبلغ هفت میلیارد ریال با محوریت خیرین سلامت مشارکت داشته و اکنون این پروژه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با راه اندازی این پروژه کمک بسیار بزرگی به شهر و روستاهای همجوار آن در حوزه بهداشت و درمان خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با نگرش جدید بتوان سازمان های مردم نهاد را که تاثیر زیادی بر حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره دارند با حمایت های لازم توانمند ساخت.
نشست سازمان های مردم نهاد استان در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.