به گزارش ایرنا دکتر فرشید عابدی روز سه شنبه در حاشیه همایش پزشک خانواده « چالش امروز، امید فردا» در بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش قصد داریم آموزش مداوم و بازآموزی پزشکان و کمیته های تخصصی و خبرگان پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم که امیدواریم گامی در راستای سلامت عمومی برداشته شود.
وی ادامه داد: امروزه پزشک خانواده به عنوان موضوعی مهم مورد تاکید مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت قرار گرفته است و باید برای نهادینه سازی این مهم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنیم.
به گفته وی در این همایش راهبردهای چگونگی پیاده سازی پزشک خانواده در سطح مختلف تخصصی توسط دانشگاه های بزرگ کشور در بیرجند به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.
مدیر گروه پزشک خانواده دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و مشهد افزود: ارتقای دانش های مهارتی اساتید و دانشجویان، آینده نگری نسبت به وضعیت پزشکان در حوزه های مختلف دولتی، خصوصی و هیات علمی، ناظران آموزشی و کمیته های بالینی و کلینک های پزشک خانواده از موضوعاتی است که در این همایش بررسی می شود.
به گفته عابدی، اکنون بیش از 130 پزشک خانواده در خراسان جنوبی فعالیت دارند و 6 دانشجوی تخصصی در این زمینه جذب شده اند.
همایش پزشک خانواده « چالش امروز، امید فردا» از امروز پنجم دی ماه با حضور نمایندگان دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، ایران شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و قم به میربانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار - محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.