به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا بابایی در خطبه های نمازجمعه فردوس، مقاومت مردم فلسطین مقابل اسرائیل را ستودنی دانست و گفت: مسلمانان نمی‌گذارند قدس شریف، خانه شیطان بزرگ شود.
وی با اشاره به این که مسلمانان باید رعایت کننده های آموزه های اسلام باشند افزود: اگر فقر و رکود اقتصادی در کشورهای اسلامی برقرار است تنها برای این است که مسلمانان آموزه های مکتب اسلام را رعایت نمی کنند.
امام جمعه فردوس تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام هر بلایی که بر سر جهان اسلام آمده است تنها به خاطر جهالت مسلمانان بوده و این که آنها نمی دانستند چطور باید از علم خود استفاده کنند لذا مومنان باید مانند کوه در مقابل فتنه هایی که جهان اسلام را تهدید می کند، سخت باشند.
وی با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس گفت: این تصمیم، مسلمانان را به خروش آورده است و به همین خاطر در سراسر کشور و دیگر کشورهای اسلامی مردم انزجار خود را طی راهپیمایی به آمریکا اعلام خواهند نمود و با اعتراض تو دهنی محکمی به اسرائیل غاصب و آمریکا خواهند زد.
بابایی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با دشمن اصلی خود قهر کنند، این اتفاقات برای قدسی که پاره تن اسلام است نمی افتد که عده ای فلسطین را خانه شیطان بزرگ قرار دهند.
وی همچنین به سالروز شهادت شهید دستغیب سومین شهید محراب اشاره کرد و گفت: وقتی منافقان تاثیر امامان جمعه را بر بصیرت افزایی مردم دیدند دست به ترور آنها زدند اما این فتنه نیز ناکام ماند و اکنون نمازجمعه در 800 پایگاه با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.
امام جمعه فردوس با اشاره به درگذشت شیخ محمد شلتوت که پیروی از مذهب شیعه را جایز شمرده بود افزود: برخی از وهابیون به جای عمل به فتوای این عالم، اکنون دست به شیعه کشی زده اند.
وی اظهار کرد: کسانی که تقوا پیشه می کنند، یقینا خداوند همراه آنهاست.
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.