به گزارش ایرنا مولوی سید احمد عبدالهی روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی هفته وحدت شهرستان درمیان افزود: ایجاد و تقویت وحدت باعث عزت مسلمانان در سطح جهان می شود.
وی بیان کرد: اگر مسلمانان بر طبل تفرقه بکوبند به طور یقین آب در هاون دشمنان ریخته اند و با این شرایط عزت مسلمانان در سطح جهان خدشه دار خواهد شد و باید این افراد در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند.
وی با تاکید بر اینکه وحدت امری بدیهی و روشن است که هیچ عقل سلیمی آن را انکار نمی کند از مردم خواست حضور حداکثری در برنامه های هفته وحدت ( 12 تا 17 ربیع الاول ) داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه هفته وحدت فرصت خوبی برای شادمانی تمام مسلمانان به برکت تولد نبی مکرم اسلام (ص) است گفت: این هفته فرصتی خوبی است که تمام مسلمانان جهان برای تحکیم وحدت تلاش کنند.
وی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر نعمت رسول گرامی اسلام (ص) به مسلمانان منت گذاشته و همواره تحکیم وحدت سرلوحه کار این شخصیت بزرگوار بوده است.
مدیر تبلیغات اسلامی درمیان هم در این جلسه گفت: در شهرستان درمیان وحدت خوبی بین مذهب اهل تسنن و تشیع وجود دارد و این شهرستان به دارالتقریب خراسان جنوبی معروف است.
حجت الاسلام محمد هادی نودهی عنوان کرد: برنامه ریزی های هفته وحدت به گونه ای انجام شده که باعث تقویت وحدت مسلمانان شود و حضور حداکثری مردم در این برنامه ها ضروری است.
وی اعزام سخنران به مصلی های نماز جمعه، برگزاری شب شعر وحدت در سیره نبوی، گفتمان دینی در مدارس، یادواره شهدای اهل تسنن، دیدار با علمای شیعه و سنی و گردهمایی اندیشمندان شیعه و سنی را از مهمترین برنامه های هفته وحدت در شهرستان درمیان ذکر کرد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.