رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه ظهر چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز رای گیری شوراهای دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود پنج هزار دانش آموز در رای گیری شوراهای دانش آموزی بشرویه شرکت می کنند.
علیرضا رضوانیان افزود: از بین نامزدهای این انتخابات 200 دانش آموز برای حضور در شورای مدارس انتخاب می شوند.
وی اظهار کرد: این شوراها به منظور ایجاد زمینه مساعد برای تربیت اجتماعی، تکریم شخصیت دانش آموزان و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و مسئولان و اولیای مدرسه تشکیل می شوند.
وی گفت: تشکیل شوراهای دانش آموزی در فرآیند تعلیم و تربیت ایران به عنوان یک کشور اسلامی متناسب با فرهنگ اصیل دینی بوده و در همین راستا برنامه ها و فعالیت هایی با هدف بروز و ظهور علایق و استعدادهای بالقوه دانش آموزان طراحی و اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا رضوانیان گفت: شوراهای دانش آموزی از 13 آبان فعالیت های خود را آغاز می کنند و معلمان و مسئولان مدرسه در راهنمایی و جهت دهی به فعالیت های دانش آموزان نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های شوراهای دانش آموزی به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستاها می تواند شناسایی نقاط ضعف مدارس و نیازهای دانش آموزان و انتقال این خواسته ها به سطح های بالاتر آموزشی باشد.
مدیر آموزش و پرورش بشرویه بیان کرد: یکی از بهترین فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی با ابعاد وسیع بوده و زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های آنان را فراهم می کند، حضور در شوراهای دانش آموزی است.
حدود پنج هزار دانش آموز در شهرستان بشرویه در 70 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.