هادی نوری آهنگر روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تانکر برای مصارف آب شرب این مناطق، بازسازی حمام و سرویس های بهداشتی ، بازسازی استخر آب کشاورزی و نصب چادر در این مناطق از دیگر مصوبات دهگردشی 15 مهرماه بود که با همکاری ادارات و پیگیری های فرماندار در حال انجام است که تانکر و مصالح خریداری شده و در چند روز آتی انجام خواهد شد.
وی اشاره به پراکندگی و جمعیت حدود 3 هزار نفری عشایر شهرستان بر اساس سرشماری سال 1387، ادامه داد: از ابتدای سالجاری 6 هزار و 200 متر مکعب آب شرب برای عشایر شهرستان حمل شده که نسبت به سالهای گذشته تفاوت فاحشی دارد.
وی اظهار کرد: توزیع 145 تن آرد، 500 تن نهاده های دامی، چهار هزار و 500 سیلندر گاز و نصب و راه اندازی یک دستگاه توربین بادی در جنگل نخاب از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری در راستای کاهش محرومیت عشایری شهرستان است.
نوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری با فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، دامپزشکی خبر داد و افزود: در راستای حمایت و توانمند سازی جامعه هدف این اقدامات در حال انجام است.
رئیس اداره عشایری شهرستان خوسف گفت: در شش ماه اول سال مبلغ 8 میلیارد ریال در راستای حمایت از جامعه هدف، تسهیلات به 46 طرح از محل صندوق توسعه ملی و ماده 10 و 12 و تسهیلات قرض الحسنه خشکسالی پرداخت شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه کد کارگزاری بیمه توسط شرکت تعاونی عشایری شهرستان اخذ شده است گفت: حدود 10 هزار راس دام سبک و سنگین توسط این شرکت از ابتدای سالجاری بیمه شده است.
شهرستان خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد که 11 درصد جمعیت این شهرستان عشایر هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866* 6054* خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.