محمد حسینی روز شنبه در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی، افزود: آنچه مسلم است رویکرد استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران متفاوت با دوران دفاع مقدس و رویه ای جدید را به کار بسته است.
وی اظهار کرد: مهمترین نظر و رویه استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس در ایران حذف نظام اسلامی بود تا با ایجاد جنگ نیابتی، به خواسته های شومش در این منطقه دست یابد اما رزمندگان اسلام با رشادت های خود روندی دیگر را به جهانیان دیکته کردند و آن هم این بود که استکبار از ملت و رهبری این ملت شناخت کافی ندارد.
به گفته وی دیکته این مهم به استکبار فهماند که دیگر نقشه های عملیاتی اسرائیل، تانک های شوروی و هماهنگی های آمریکا اثری ندارد و بر همین اساس با ایجاد گروهک های تکفیری خود ساخته به نام اسلام ولی علیه اسلام، رویه فعالیتی خود را تغییر دادند.
وی تاکید کرد: قوای سه گانه با توجه به اهمیت این موضوع باید توجه ویژه ای به این نکته داشته باشند که خدایی نکرده دفاع مقدس در کنار روزمره گی ها قرار نگیرد و از این پشتوانه فوق العاده عظیم غفلت نشود.

** تقویت پیام دفاع مقدس/ وظیفه ای خطیر
حسینی با بیان اینکه تقویت پیام دفاع مقدس به وجود آورنده امنیت و استقلال کشورمان است، عنوان کرد: تقویت و گفتمان سازی این پیام ضمن اینکه یک وظیفه بسیار مهم عمومی است جدیت همه دستگاه ها را می طلبد.
وی تصریح کرد: این گفتمان سازی باید تبیین کند که همه ملت ایران بر روی یک کشتی سوارند و زیر یک چتر ایستاده اند.
وی تاکید کرد: پایداری این کشتی نیازمند آمادگی فکری و تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است زیرا امروزه بحث در منطقه بسیار جدی است، و نظام هم در این باره بی برنامه نیست و کارش را به خوبی انجام می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: با گفتمان سازی دفاع مقدس تعادل جامعه حفظ خواهد شد اما این مهم نیازمند این است که شناخت درست از زمان و مکان مورد نظر داشته باشیم تا بتوانیم ارزش خلق شده خون بهای شهدا را ترویج کنیم.
وی اضافه کرد: دستورالعمل ابلاغی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از طرف ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار نهاد ها قرار خواهد گرفت و این در حالی است که باید از دستگاه ها خواسته شود که در اجرای هر چه بهتر این دستورالعمل توجه داشته باشند.
وی تدوین نقش رهبری را هم در این ایام بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: مسئولان ذی ربط ضمن توجه به این مهم باید توجه جدی به بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشند تا این مهم در جامعه نمود پیدا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: در این دنیای ظالم پرور مظلوم کش باید تلاش کنیم تا در محوریت پرچمداری نظام و رهبری حرکت کنیم و قرار گرفتن در این مسیر مایه افتخار و نقطه قدرت و امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است زیرا کشورهایی که امروزه با مشکل مواجه شده اند محوریت را از دست داده اند.

** من انقلابی ام/ شعار هفته دفاع مقدس 96
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، گفت: طبق ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، من انقلابی ام شعار محوری هفته گرامیداشت دفاع مقدس خواهد بود که انتظار می رود این رویکرد در تمام موارد گفتمانی، تبلیغی، اطلاع رسانی، تجلیلی، تکریمی و فضای مجازی حفظ شود.
سرهنگ پاسدار رضا برازنده مقدم با بیان اینکه طبق دستور العمل ابلاغی، دستگاه ها باید تا شانزدهم تیر ماه برنامه های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ستاد گرامیداشت دفاع مقدس واقع در بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی ارایه کنند، افزود: امیدواریم بتوانیم با جمع بندی به موقع شاهد برگزاری هر چه بهتر این ایام باشیم.
به گفته وی هفته گرامیداشت دفاع مقدس از 31 شهریور ماه به مدت هشت روز خواهد بود که 31 شهریور ماه به عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، یکم تیر ماه به عنوان علم و فناوری، جوانان و سربازان، دوم تیرماه ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه نامگذاری شده است.
وی اقتصاد مقاومتی و خودباوری، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، رزمندگان و پیشکسوتان، شهیدان و جانبازان و فرماندهان و حماسه آفرینان را از جمله عنوان روزهای دیگر این هفته عنوان کرد.
برازنده مقدم در ادامه از تمام دستگاه ها و نهاد ها و مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی درخواست کرد که با همکاری، همدلی و هم افزایی باری دیگر با گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس حماسه بیافرینند.
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.