احمد بصیری پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه هدف توزیع گوشت قربانی مددجویان و نیازمندان شهرستان هستند.
وی با بیان اینکه عید قربان یک فضای معنوی در جامعه ایجاد می کند و آثار و برکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت: دریافت کننده واقعی گوشت قربانی در جامعه محرومان هستند.
وی با اشاره به اینکه قربانی کردن نه فقط در اسلام بلکه ریشه در دوران تاریخ بشر دارد، افزود: در روایت‌های بسیاری بر این مساله تاکید شده که در روز عید قربان، قربانی کنید تا نیازمندان نیز بتوانند از این طریق غذایی به دست آورند و گرسنه نمانند.
وی با تاکید براینکه عید قربان فرصتی برای رنگین کردن سفره نیازمندان واقعی است، اضافه کرد: تلاش ما این است که در عید قربان برای هر مددجوی نیازمند یک کیلوگرم گوشت قربانی جمع آوری شود.
مدیر کمیته امداد درمیان در بخشی دیگر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 50 سری کمک جهیزیه بین نوعروسان شهرستان با اعتبار 100میلیون تومان توزیع شده است، گفت: هم اکنون 35 نوعروس پشت نوبت دریافت کمک جهیزیه هستند.
بصیری پور ادامه داد: برای تامین کمک جهیزیه این نوعروسان به 75 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
به گفته وی یکی از برنامه ‌های مهم کمیته امداد ترویج ازدواج آسان در جامعه است که در این راستا با کمک خیرین به نوعروسان کمک جهیزیه پرداخت می شود.
وی بیان کرد: این نهاد به تنهایی نمی‌ تواند پاسخگوی همه نیازهای مددجویان باشد، لازم است نیکوکاران و خیرین با مساعدت‌ های خیرخواهانه خود بیش از پیش دستگیر اقشار آسیب پذیر جامعه باشند.
وی یادآور شد: مشارکت هر چه بیشتر خیرین در طرح ‌های حمایتی کمیته امداد موجب می‌ شود تا روند رسیدگی به امور فقرا تسریع یافته و بتوان خدمات مطلوب ‌تری را به آنان ارائه کرد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556* 6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.