حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» و این آیه وقتی محقق می شود که هم ابزار لازم به روز در دسترس بوده و هم آموزش و تاکتیک لازم دیده شده باشد.
وی یادآور شد: نیروی انسانی در جنگ بیش از همه سرنوشت اصلی را تعیین می کند که این نیرو باید با عزم و اراده و غیرت سنگر گرفته باشد.
وی تصریح کرد: اگر کسانی بی تفاوت باشند تا دشمن بر جامعه آنها حاکم شود موضوع تلخی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی داعشی های معاویه به روستاها و مردم بی دفاع حمله کردند به امام علی (ع) خبر رسید از پای یک زن یهودی که شهروند کشور اسلامی است زینت درآوده اند، ایشان فرمود اگر مرد با شنیدن این سخن از غصه بمیرد، رواست.
وی بیان کرد: شهیدانی مثل محسن حججی غیرتمندانه به دفاع برخاست و اجازه شهادت خود را از امام رضا (ع) گرفت و تا آخرین لحظه با روحیه بالا دشمن را مایوس کرد.
عبادی افزود: شهید حججی مظلومانه به شهادت رسید اما این شهادت پیروزمندانه بود.
وی اظهار کرد: گاهی به دلیل بعضی سهل انگاری، دشمن توانسته در بعضی کشورها نفوذ کند و با خیال راحت مردمی را که در یک روستا مجلس عروسی دارند، بمباران می کند و با یک تعبیر اشتباه کردیم از پاسخگویی خود را بی نیاز می بینند.
وی گفت: در هر مقطعی وقتی عیار ایمان ملتی ضعیف شد، دشمن اجازه نفوذ پیدا کرد اما وقتی دشمن استقامت و ایمان ملتی را ببیند جرات جسارت به آن کشور را ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز مردم ولایت مدار و غیرتمند و نیروهای مسلح جامعه ایران خار چشم دشمن هستند و به دشمن اجازه کوچک ترین جسارتی را نمی دهند.
وی افزود: دشمن شهامت و غیرت نیروهای مسلح و ملت ایران را دیده است و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد با ایرانی ها نمی توان جنگید مگر اینکه از راه نفوذ فرهنگی با تغییر بنیادی وارد شویم.
حجت الاسلام عبادی گفت: امیدواریم دشمن در سنگر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... شکست بخورد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور نیز در این دیدار گفت: فرزندان ملت بزرگ ایران در قرارگاه پدافند هوایی ارتش راه شهیدان را ادامه داده و با تقویت روح بصیرت و معنویت، ایثار و فداکاری و ارتقای روحیه خودباوری و سلحشوری و حفظ آمادگی رزمی بر پیکر ناتوان دشمن لرزه انداخته و تهدید پوشالی آنها را در نطفه خفه می کند.
سرهنگ ستاد علی اکبر عباسی تجدد افزود: ایران اسلامی جزیره امن و با ثبات در اقیانوس متلاطم قرار دارد و گروه های تکفیری و سلفی در همه کشورهای همسایه ما در حال فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: به برکت بیداری و هوشیاری ملت بصیر و خداجوی ایران و با پشتوانه رهبری مدبر و آگاه، دشمن جرات جسارت به کشور را ندارد.
وی گفت: فرزندان ملت ایران در ارتش مکتبی ولایی مقابل هر تعرض به کشور همچون مشتی آهنی بوده و حضوری ولایت محور در همه عرصه ها دارد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور خاطرنشان کرد: دهم شهریور 1387 مقام معظم رهبری با هدف تقویت جایگاه پدافند هوایی، فرمان استقلال این پدافند از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را دادند.
وی افزود: پدافند هوایی در حال حاضر به عنوان یگان فرانیرویی، هدایت عملیات پدافند هوایی همه یگان های پدافندی نیروهای مسلح را بر عهده دارد.
سرهنگ عباسی تجدد گفت: منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) وظیفه حراست از 430 هزار کیلومتر مربع شامل استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان بصورت کامل و بخش هایی از استان های خراسان رضوی و کرمان را به عهده دارد.
وی بیان کرد: هدف پدافند هوایی حفظ و صیانت از آسمان جمهوری اسلامی ایران است و کشف هرگونه شی پرنده در آسمان توسط رادار، دستگاه های شنود الکترونیکی و سیستم دیده بانی بصری، شناسایی و تشخیص دوست از دشمن، رهگیری هواپیماهای دشمن درگیری و انهدام هواپیمای دشمن از وظایف پدافند است.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس پدافند هوایی با استقرار در پالایشگاه، تلمبه خانه ها، نیروگاه ها و پایانه های نفتی و ... نقش موثر در تامین امنیت درآمد ملی ایفا کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- رسول محمدحسنی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.