در بیرجند مرکز خراسان جنوبی حرکت خودجوش مردم قبل از شروع راهپیمایی از قسمت های مختلف شهر به سمت میدان ابوذر آغاز شد، راهپیمایان پس از حضور در این میدان در حالیکه پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند، ساعت30 : 10 در صفوف فشرده و منظم از خیابان های ارتش و پاسداران عبور کردند و در مسجد امام حسین(ع) حضور یافتند.
برگزاری نمایشگاه، تریبون آزاد، اجرای سروده های انقلابی، توزیع اقلام تبلیغاتی در طول مسیر راهپیمایی از برنامه های جانبی مراسم راهپیمایی بود و بیش از هزار عدد بنر و پارچه نوشته، حدود 10 هزار تراکت ، کارتن پلاست، پوستر و پرچم در استان تهیه و توزیع شده است .
مردم با شعار مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، الله اکبر، قدس رها می شود، فلسطین پیروز است، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، و حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم صهیونیستی و استکبار ابراز داشتند و بار دیگر بر آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.
راهپیمایی امروز در بیرجند و در 110 نقطه خراسان جنوبی در حالی انجام شد،که به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان دما هوا در مرکز 11 شهرستان تابعه به جز سربیشه که 38 درجه است، در بقیه شهرها 40 تا 48درجه سانتیگراد در نوسان است .
دمای هوای روز جمعه در بیرجند مرکز خراسان جنوبی 43درجه سلسیوس گزارش شد.
در راهپیمایی امروز در بیرجند گروه های مختلف ورزشی، هنری، اصناف، دانش آموزان، دانشجویان، استادان مراکز آموزش عالی، کارگران واحدهای تولیدی ، بانوان، نوجوانان، جوانان، علما و فضلای اهل تشیع و تسنن مرکز استان حضور داشتند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، بشرویه، سرایان، ، خوسف ، فردوس و طبس راهپیمایی روز قدس با حضور گسترده مردم این شهرستان ها برگزار شد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.