عباس لامعی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: شایعه پذیرش آموزش جنسی در مدارس کذب محض است، در متن بیانیه ایجاد فرصت برابر در آموزش برای دختران و پسران لحاظ شده ؛ قطعا این امر مورد تقاضای تمام اندیشمندان و خیرخواهان هر جامعه ای است.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان، یاد آور شد: 170 کشور در زمان قرائت بیانیه در اجلاس حضور داشتند و علاوه بر آن در معیت وزیر وقت آموزش و پرورش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.
لامعی، افزود: ایران با توجه به مصوبه های بالاترین نهادهای تصمیم گیری و تنفیذ بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به عضویت سازمان ملل، یونسکو و ایسسکو در آمده است.
وی ادامه داد: بنا براین در کلیت مصوبه ها و پیمان نامه ها خود را موظف به عمل می داند، اما در خصوص بیانیه ها نه تنها ایران بلکه هیچ کشور دیگری ملزم به اجرای بخش هایی که با فرهنگ و باورهای دینی و ملی شان در تناقض باشد، نیست.
وی تصریح کرد: شایعه پراکنی ها در حالی است که در تصویب « چارچوب اقدام آموزش 2030» یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است چرا که اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزام آور دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ متن دیگری به امضا نمی رسد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه چارچوب اقدام آموزش 2030» در امتداد برنامه «آموزش برای همه» قرار دارد، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به اجرای بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش 2030 »که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند.
وی با اشاره به نهایی شدن «چارچوب اقدام آموزش 2030»، با همکاری متخصصین ارشد آموزش کشور، یاد آور شد: بومی سازی این توصیه نامه مبتنی بر اسناد بالا دستی، سند تحول بنیادین و منطبق با معیارها و ارزش های شریعت اسلامی بوده که در حقیقت تفسیری ملی از «چارچوب اقدام آموزش 2030» به شمار می رود.
لامعی تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت ایران با توجه به اعلام تحفظ رسمی و مکتوب خود، هیچ تعهد حقوقی یا سیاسی نسبت به 2030 نداشته و می تواند با استناد به اعلام تحفظ خود از اجرای هر بخشی از متن یادشده که تشخیص دهد در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی کشور است، خودداری کند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دولت یازدهم به فرهنگ و هویت دینی و ملی ایران احترام خاصی قایل است، افزود: همانگونه که رئیس جمهوری گفتند به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اطمینان می دهیم که وزارت آموزش و پرورش صرفا متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی خود و در چار چوب قوانین و اسناد بالا دستی حرکت می کند.
لامعی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش متن رسمی و کتبی تحفظ را به دبیرخانه اجلاس و یونسکو به این شرح ارسال کرده است: «جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش 2030» که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند. »
وی ادامه داد: برخی جریان ها و گروه های سیاسی خاص، از فرصتِ همزمانی و قرابتِ بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص این متن، با فضای انتخابات ریاست جمهوری، نهایت سوء استفاده را به عمل آوردند و از آن دستاویزی سیاسی برای وارد آوردن فشار به دولت در ایام انتخابات و تخریب چهره آن خصوصا در میان قشر متدین و مذهبی کشور کردند.
وی اضافه کرد: همیشه بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری مورد توجه و اهتمام جدی مسئولان آموزش و پرورش قرار داشته و در خصوص این سند نیز از طریق مرسوم و بنا به وظیفه، برخی شبهات مرتبط با آن را خدمت معظم له پاسخ گفته و بر رفع کردن سایر دغدغه های ایشان نیز در دستور کار خود قرار داده است.
6054* 2047*خبرنگار - مریم پنجابی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.