در این مناظره که شماری از دانشجویان دانشگاه بیرجند حضور داشتند، محمدرضا آقا ابراهیمی فعال سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان نماینده ستاد مرکزی روحانی در خراسان جنوبی و عبدالرضا کردی نماینده ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی به سئوال های مربوط به قید قرعه پاسخ دادند.
سومین مناظره یکشنبه شب با حضور نمایندگان ستاد تبلیغات انتخاباتی روحانی ، رئیسی و قالیباف دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شده بود.
عبدالرضا کردی نماینده ستاد رئیسی در پاسخ به پرسش نقش قوای سه گانه در مباره با فساد از منظر داوطلب مورد حمایتش گفت: در هر کشوری اگر هر سه قوه با هم کار نکنند، امکان تحقق هیچ اقدامی وجود ندارد.
وی افزود: اگر قوه مقننه قانون صحیح برای پیشگیری از فساد ایجاد نکند، فردی که مسئول می شود قدرت نادیده گرفتن قانون را دارد و جایگاه خود را مرجع و میزان قانون خواهد دانست.
وی اظهار کرد: قوه مجریه که ارجاع کننده قانون است باید پاک، سالم باشد تا درک درستی از قانون داشته باشد، اگر قانون حقوق شهروندی وجود ندارد نباید فقط افراد ثروتمند بتوانند در یک بیمارستان خوب بستری شوند و بدترین شرایط بیمارستانی برای کسانی است که امکان مالی ندارند.
وی یادآور شد: رئیس جمهوری حق ندارد به جای رئیس قوه مقننه تصمیم بگیرد اما اگر نشست مستمر با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته باشد آن وقت می تواند نیاز قوه مجریه را از قوه مقننه تقاضا کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالبه گری در قوه مقننه بیشتر از قوه مجریه است،اصل پرچم در قانون اساسی آمده اما مورد توجه قرار نگرفته است، هرکس می تواند از این اصل به نفع خود و در راستای جناح خود استفاده کند.
مسئول ستاد رئیسی در ادامه بیان کرد: امروز بین سه قوه کشور فاصله زیاد وجود دارد، همکاری کم است،در دولت رئیسی قرار است از نمایندگان 2 قوه دیگر در جلسه هیات دولت حضور یابند.
کردی افزود: یکی از اشکالهای قوه مجریه این است که مصوبات دولت را به عنوان قانون اعمال می کند که شاید این مصوبه ها در راستای عدالت اجتماعی و تامین نیاز طبقه محروم نباشد.
وی یادآور شد: بنده به عنوان نماینده رئیسی اعلام می کنم اگر ایشان در کارزار انتخابات موفق شود بسیاری از اختلاف ها، ارتشا و اختلاس ها که در نظام اداری ، قضایی و اجرایی کشور است، رفع می شود.
محمد رضا آقا ابراهیمی نماینده ستاد روحانی در پاسخ به پرسش یادشده و نقد سخنان کردی گفت: جایگاه قوا در قانون اساسی جمهوری اسلامی مشخص شده است، قوا باید با همدیگر کار کنند تا کشور پیش برود، بسیاری از مشکلات به دلیل اشکال ساختاری و نه کارگزاری است.
وی افزود: انتقال همه حساب های شرکت های دولتی به بانک مرکزی برای ایجاد شفافیت در دولت روحانی انجام شد.
وی اظهار کرد: اولین دولتی که حساب های شرکت های دولتی را به بانک مرکزی منتقل کرده دولت روحانی است و این نشان از افزایش شفافیت در فعالیت شرکت دولتی دارد.
وی یادآور شد: طرح جامع مالیاتی در دولت روحانی اجرا شد، این سیستم به حساب های بانکی و سازمان ثبت اسناد و املاک متصل است تا درآمدهای افراد و املاک و دارایی آنها شناسایی شود و آنچه بر اساس قانون مالیات به آن تعلق می گیرد از فرد گرفته، تا فرار مالیاتی کم شود.
وی اضافه کرد: در 100سال گذشته اقتصاد کشور نفتی بود، امروز وابستگی جمهوری اسلامی به درآمد نفتی زیر 35 درصد است و این نشان از افزایش شفافیت وکاهش فرار مالیاتی در دولت روحانی است.
آقا ابراهیمی گفت: راه اندازی سامانه گمرک و استفاده و استقرار «اسکنر» موجب شد قاچاق کالا که در زمان رئیس دولت های نهم و دهم به 25 میلیارد دلار رسید در دولت روحانی به بیش از نصف کاهش یافته است.
همچنین نماینده ستاد رئیسی در پاسخ به این سئوال که در دولت مورد حمایتش توسعه اقتصادی و یا سیاسی کدام اولویت دارد، گفت: در موضوع اقتصاد طبق اعلام دولت روحانی هفت هزار موسسه اقتصادی غیرقانونی در کشور وجود دارد اما هیچکدام تعطیل نشده است،هر کشور که ساماندهی اقتصادی نکند امکان هیچ حرکت ندارد.
وی یادآور شد: دولت برای ایجاد اشتغال در مصاحبه های خود اعلام کرده است اگر 100 هزار میلیارد تومان پول داشته باشد مشکل اشتغال کشور را رفع می کند.
وی تاکید کرد:دولت رئیسی با اقتدار اعلام می کند دانشجو هنگام ورود به دانشگاه کارت اشتغال دریافت می کند و باید در نقشه اشتغال کشور جایگاه شغلی هر دانشجوی ورودی تعیین شود.
وی یادآور شد: اصل اول دولت رئیسی جداسازی اقتصاد از رانت خواری است،اگر کسی در حال حاضر از فعالان ستاد انتخابات رئیسی است حق ندارد به خاطر حضور در ستاد پست اجرایی و مقام بگیرد.
نماینده ستاد روحانی در پاسخ به سئوال یادشده و خطاب به نماینده رئیسی گفت: از نماینده رئیسی پرسیده شد که در دولت مورد حمایتش اولویت با توسعه سیاسی یا اقتصادی است که اصلا به آن پاسخ نداد چون این افراد بحث توسعه را قبول ندارند.
آقا ابراهیمی خطاب به دانشجویان گفت: نگذارید شما را گول بزنند چون توسعه یک مفهوم جامع است توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی و سیاسی بی معناست ، همه ابعاد توسعه باید انجام شود اما توسعه سیاسی در مقاطعی در تاریخ کشورها مهم تر می شود.
وی یادآور شد: فقر و تکدی گری در دولت اصولگرای گذشته که تورم را به 45 درصد رساند نبود، رشد اقتصادی منفی هفت درصد که بود مردم گدایی نمی کردند؟امروز که رشد اقتصادی مثبت شده و تورم به زیر 10 درصد رسیده و موازنه تجاری کشور که سال 1389 در دولت اصولگرایان منفی 32 میلیارد دلار بود یعنی واردات کشور این میزان بیشتر از صادرات بود.
آقا ابراهمی گفت: این دولت افتخارش این است که با حقوق های نجومی که طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور 23 میلیارد تومان بود و تا قران آخرش به بیت المال برگشت بلافاصله برخورد کرد حال شما بگویید 2 هزار و300 میلیارد تومان زمین های نجومی در تهران را چه کار کردید و حساب هایی که در خارج بازرسی دولت در اختیار بعضی قواست را کجا خرج می کنید.
نماینده رئیسی در پاسخ به سئوال اولویت دولت مورد حمایتش در سیاست خارجی چیست؟ گفت: شعار دولت رئیسی کرامت و کار است، نباید در مقابل هیچ فرد خارجی سرافکنده باشیم که یونسکو که هیچ جایگاه محترمی ندارد تعیین کند چگونه فکرو زندگی کنیم.
وی افزود: به هیچ عنوان مذاکره برجام تعطیل نمی شود، رئیسی اعلام کرده برجام چکی بود که دولت روحانی نتوانست آن را وصول کند و ما آن را وصول می کنیم.
وی اظهار کرد: همه کشورهایی که در دنیا هستند برای ما محترم هستند،ما به دنبال توریست در شان کشور هستیم .
وی یادآور شد: ما مدعی نمی شویم که به دلیل چهار خط برجام از جنگ رها شدیم بلکه خون شهیدان،رهبر انقلاب و قرآن کریم و سایه حضرت علی بن موسی رضا(ع) دچار جنگ نشدیم.
وی تصریح کرد: در دولت کرامت و کار دست همه آحاد جامعه را بوسیده و از آنها استفاده می کنیم .
آقا ابراهیمی نماینده ستاد روحانی در پاسخ به سئوال یادشده گفت: ما باید با همه دنیا به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی شناسد روابط سازنده داشته باشیم.
نماینده ستاد رئیسی در پاسخ به این سوال که نظر دولت مورد حمایت شما در مورد برجام چیست، گفت: دولت رئیسی در باره تعهدات بین المللی مثل برجام نسبت به ادامه آن تردیدی ندارد اما شرط برجام سرانجام با عزت آن است.
آقا ابراهیمی در پاسخ به سوال یادشده گفت: منشور سازمان ملل متحد بند هفت را دارد که هرکس در ذیل آن قرار گیرد به عنوان تهدید برای امنیت جهان محسوب می شود.
وی افزود: در دولت اصولگرا زیر این بند قرار گرفتیم و در این دولت در چارچوب سیاست نظام با 6 قدرت بزرگ جهان مذاکره و اسم ایران بدون شلیک حتی یک گلوله خارج شد و به همین دلیل در مجلس نهم که تماما اصولگراو اعضای جبهه پایداری بود ظرف 20 دقیقه تصویب شد.
*7559* 2047 *خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*ارسال- عبباسقلی اشکورجیری** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.