به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرتضی صفدری‌زاده صبح امروز در کنفرانس فرصتهای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی استانی محروم است و این محرومیت از باب نیروی انسانی و تجربه نیست بلکه از باب عدم معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که امیدواریم به زودی این محرومیت برطرف شود تا مردم با آن آشنا شوند و در جهت آبادانی استان قدم بردارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال بیان کرد: باید نگاه ما به سمت جلو باشد و تاکنون در خراسان جنوبی این حس ایجاد شده است.

صفدری‌زاده تصریح کرد: وجود پایانه سنگ، مراکز فرآوری، مرکز مبادلات تجاری با محصولات استراتژیک و سایر بنگاه‌های اقتصادی که در حال شکل گیری و یا شکل گرفتن در منطقه  است نگاه  و امیدی روشن برای استان است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند استانی الگو و جهشی اقتصادی برای دوران پسا برجام باشد خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بتوانند در جهت منافع اقتصادی در این استان گام بردارند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری این همایش می‌تواند گام موثری در راستای معرفی بهتر استان باشد یادآور شد:  توسعه اقتصادی بسترهای مختلفی می‌خواهد.

صفدری‌زاده اظهار داشت: یکی از این بسترها نیروی انسانی است که می‌خواهد در بحث انتقال کمک کند و تحصیل و علوم مردم سرمایه نهفته‌ای است که باید معرفی شود.

وی با بیان اینکه باید معرفی‌ها بیشتر در راستای منافع اقتصادی باشد افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی در استان سبب معافیت‌های مالیاتی شده و دولت با استقرار این منطقه کمک کرده تا بسترهای زیادی باز شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع طبیعی و معادن موجود در استان خراسان جنوبی کم نیستند افزود: بازارچه ماهیرود باید به درستی به تجار و بازرگانان شناسانده شود.

صفدری‌زاده بیان کرد: طی سال گذشته بیش از 52 درصد از کالاهای ترانزیتی که از خاک ایران به افغانستان صادر شده است از مرز ماهیرود عبور کرده است.

وی یادآور شد: این پتانسیل‌ها کمک می‌کند تا آینده خوبی برای استان خراسان جنوبی رقم بخورد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون افراد زیادی از خراسان جنوبی در دیگر استان‌ها سرمایه‌گذاری کردند که همه آنها باید به خاطر زادگاه خود در این استان سرمایه‌گذاری کرده و به ایجاد اشتغال بپردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622648
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.