به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد بارانی صبح امروز در جمع کارکنان اظهار داشت: 2 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به منظور حمایت از معلولان و اشتغال پایدار در مجموع 250 میلیون ریال به کارفرمایانی که مددجویان را در کارگاه‌های خود استخدام کرده‌اند پرداخت شد افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی به 35 نفر از مددجویان، زنان سرپرست خانوار، معلولان، آسیب دیگدان اجتماعی و بهبود یافتگان در زمینه‌های مختلف کسب و کار، دامپروری، کشاورزی و مشاغل خانگی و قالی‌بافان پرداخت شد.

رئیس بهزیستی شهرستان نهبندان گفت: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان 50 تا 150 میلیون ریال و به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد بوده است.

بارانی با اشاره به غربالگری بینایی اظهار داشت: سال گذشته 4 هزار و 17 کودک نهبندانی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 208 نفر کودک در معرض یا مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

وی گفت: یک پایگاه دائمی و 20 پایگاه غیردائمی در شهرستان نهبندان فعالیت دارد و بهزیستی در این طرح مبلغ 70 میلیون ریال اعتبار سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان افزود: بهزیستی با اجرای طرح غربالگری بینایی میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی را به ویژه درمناطق محرومف روستایی، دور افتاده و صعب‌العبور آسان کرده و از تبلی چشم، بیماری‌های چشمی و اختلالات چشمی جلوگیری می‌شود.

شورای آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه برگزار شد

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال جدید با حضور فرماندار و دیگر اعضا این شورا در محل آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

فرماندار زیرکوه با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: در سال جدید باید هم از لحاظ سخت‌افزار که شامل فضاهای آموزشی می‌باشد و هم از لحاظ نرم‌افزاری که شامل نیروی انسانی توانمند و متخصص و روش‌های تدریس نوین است فعالیت‌هایمان را توسعه دهیم.

حجت‌اله خان‌زاده با اشاره به نام‌گذاری بیان کرد: برای تحقق این شعار نیاز به درونگری و نگاه به توانمندی‌های داخل است که این روحیه می‌تواند از مدارس ابتدایی شروع شود.

وی با اشاره به افتتاح جشنواره جابربن حیان گفت: باید اینچنین جشواره‌هایی در مدارس بیشتر برگزار شود و معلمان این برنامه را به عنوان یک محور درسی مدنظر داشته باشند و تدریس را به صورتی انجام دهیم که دانش‌آموزان به سمت خلاقیت، ابداع و ایده‌های جدید بروند.

افتتاح 2 طرح هادی روستایی در روستاهای بخش مود شهرستان سربیشه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه‌ها با بیان اینکه استان برروی کمربند زلزله قرار دارد از همه روستائیان خواست که نسبت به مقاوم سازی منازلشان اقدام کنند.

آسمانی‌مقدم گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد در راستای ساخت مسکن مقاوم 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه به روستائیان پرداخت کنند.

فرماندار شهرستان سربیشه نیز گفت: اتفاقاتی که امروزه در کشور افتاده به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نگاه عملیاتی دولت تدبیر و امید به سمت آبادی و توسعه روستاها قرار دارد و امروز شاهد گسیل امکانات و زیرساختها به روستاها هستیم.

فلاحی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: امروز ما در نقطه‌ای هستیم که شما کسی را را در کشور پیدا نخواهید کرد که زیر چتر پوشش بیمه نباشد و بیش از 12 میلیون نفر که فاقد هر نوع بیمه‌ای بودند در این دولت بیمه شدند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن افزود: دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم‌های ظالمانه و تنگناها و مشکلات مالی با تکیه و اعتماد به خداوند و اتخاذ تصمیمات منطقی وکمک و همراهی مردم توانست بسیاری از مشکلات را از پیش رو بردارد که نمونه آن همین طرح‌های هادی روستایی است که با اختصاص قیر رایگان این طرحها به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621398
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.