حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی، افزود: وقتی شرایط جامعه تغییر کرد، تهاجم بیرونی و انجام انواع رفتارها و فرهنگ های اجتماعی فضا را تغییر داده است.
وی بیان کرد: کار طلاب و روحانیان یک کار ارزشی و تولیدی است، ظرافت عمل می خواهد تا جبهه ای که امروز در اختیار آنهاست به درستی انجام دهند.
وی حوزه های علمیه را به سربازخانه هایی در مقابل استکبار تشبیه کرد و گفت: طلاب و روحانیان با تلاش و کوشش خود باید شرایط سخت امروز را دنبال کنند و با فضاهای باز و تاثیر گذار امروز و کمبودها، بتوانند این مهم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، استاد درس اخلاق حوزه علمیه بیرجند اظهار کرد: بر همگان روشن است، مکتب عمیق اسلام و زوایای زندگی بشر، نیازمند علم و دانش است، بدون علم نمی توان کاری انجام داد شرط اول دینداری، دین شناسی است.
وی عنوان کرد: در مقطع حساسی از تاریخ که جهان وارد صحنه جدیدی شد با وقوع جنگ های بین المللی، با سلطه اجانب و استعمارگران در برخی کشورها و نیز استبداد محلی آسیب های زیادی به ستون های علمی اسلامی وارد شد.
وی ادامه داد: یکی از نمونه های آن در ایران بعد از دوره قاجار، سلطه استعمار بود زمانی که از لحاظ کمی و کیفی نیاز بیشتری به علمای راستین بود، در حوزه ها را بستند، علما را شهید، منزوی یا زندانی کردند.
وی اضافه کرد: در این فرصت نامبارک، فرهنگ جامعه اسلامی را از بین بردند، با سلطه فرهنگی، جامعه را به مسایل غیر شرعی، مواد مخدر، فحشا، منکر، شرب خمر و ... آلوده کردند، در این چراغ خاموش بی خبری، فرهنگ مکتوب، منابع و ذخایر کتاب های ارزشمند دینی را از کشور خارج کردند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: وقتی بی دینی بر ملت سایه انداخته بود بیگانه ها چنین تبلیغ کردند، دین اسلام بی فایده است، اوراق کتاب های منحصر به فرد خطی را به عنوان کاغذ سیاه از بین بردند.
نمانیده ولی فقیه در استان یادآور شد: بیگانگان به حوزه های علمیه، کتاب های دینی اسلامی و فرهنگ غنی جامعه آسیب زیادی وارد کردند، جامعه از نظر کمی و کیفی دچار کاستی های عظیمی شد، در چنین شرایطی انقلاب در مقطعی از تاریخ واقع شد، اگر پیروز نمی شد دیگر برگ برنده ای نداشتیم.
وی اظهار کرد: باید انقلابی عمل کرد، کمبودهای زیادی وجود دارد، در حد اعتدال که بتوان پاسخگو بود و برای هر چند نفر یک روحانی تربیت کرد.
وی یادآور شد: یکی از ویژگی های علوم دینی با سایر علوم این است که علوم دیگر با تبحر قابل انتقال است اما برای انتقال مسایل دینی تبحر به تنهایی کافی نیست.
وی تاکید کرد: اکنون که با کمبودهایی از جمله خالی شدن روستاها از جمعیت به ویژه خالی ماندن برخی مساجد شهری و روستایی مواجه هستیم، دشمن به سختی در حال نفوذ است، وظیفه طلاب و روحانیان نسبت به گذشته باید چند برابر شود.
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.