رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: ماموران هنگام پایش فضای مجازی با یک سایت همسریابی مواجه شدند که اعضا با گذاشتن مشخصات و... با همدیگر ارتباط برقرار می کردند.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم محمد پور اضافه کرد: اعضای سایت 800 نفر زن و مرد بودند تحقیقات بیشتر انجام شد، پلیس سایبری متوجه شد از سوی مدیر سایت اکانت های ویژه ای بارگذاری شده است که اعضا در قبال آن باید از طریق کارت بانکی وجه پرداخت کنند.
وی با بیان این که راه اندازی و ماهیت این گونه سایت ها غیر مجاز است، ادامه داد: مدیر سایت از اعضای خود به نوعی با اکانت های ویژه اخاذی می کرد که با انجام اقدامات سایبری مدیر 26 ساله سایت که اهل بیرجند بود شناسایی و با هماهنگی های قضایی دستگیر و به پلیس فتای استان منتقل شد.
وی بیان کرد: متهم در اعترافات خود هدف از راه اندازی این سایت را کسب درآمد و سرگرمی عنوان کرد .
سرهنگ محمد پور با بیان اینکه قربانی اصلی سایت‌های همسریابی زنان هستند ادامه داد: به راه افتادن سایت برای همسریابی به طور کلی پدیده‌ای غربی است و در کشورهای غربی در این ارتباط کار شده و با توجه به فرهنگشان فضای عرضه و تقاضا شکل گرفته است.
وی با یادآوری اینکه لوازم چنین امکانی در ایران وجود ندارد، تصریح کرد: از زمانی‌که در ایران فضای مجازی جای خود را باز کرد، بدون آنکه ملزوماتش در نظر گرفته شود منجر به آسیب شد و این در سایت‌های مجازی همسریابی هم دیده می شود.
به گفته وی این سایت‌ها که در واقع باید محلی برای رد و بدل اطلاعات مربوط به ازدواج باشند، محلی برای برقراری روابطی شده که هیچ دردی از مساله ازدواج را دوا نمی ‌کند.
وی با بیان شناخت در ازدواج سنتی و ازدواج مدرن مهم‌ترین اصل است، گفت: در روان ‌شناسی نمی‌توان به قاطعیت گفت، آیا فضای مجازی مکانی برای ازدواج هست یا خیر، آنچه باید به آن توجه کرد ، در شیوه سنتی و مدرن آن، مساله «شناخت» است و در چنین سایت‌هایی شیادی اقتصادی حاکم است.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.