سید علی اکبر پرویزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نخستین سفر رییس جمهوری در سال جاری به استان های مختلف کشور در واقع از خراسان جنوبی آغاز می شود.
وی اظهار کرد: شرایط سخت،محرومیت ها و مشکلات استان،دلیل انتخاب خراسان جنوبی به عنوان اولین استان سفر هیات دولت همزمان با آغاز سال جدید است.
465کیلومتر از 940کیلومتر مرز ایران و افغانستان در حوزه خراسان جنوبی قرار دارد.
وی یادآور شد: رییس جمهوری تلاش دارد توجه همه وزیران و معاونان خود را برای توسعه همه جانبه این استان مرزی بیشتر جلب کند.
وی ادامه داد: 15پروژه های عمرانی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف زیربنایی و تولیدی در سفر آقای روحانی در مناطق مختلف استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
پرویزی تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی چند پروژه مهم دیگر هم در این سفر آغاز می شود،توسعه خراسان جنوبی به اجرای این پروژه ها بستگی دارد،امیدواریم تصمیم خوبی هم برای شتاب توسعه پایدار و همه جانبه استان گرفته شود.
وی تاکید کرد: سفر رییس جمهوری به استان یک روزه است، و با حضور آقای روحانی در یکی از شهرستان ها، بزرگ ترین پروژه اقتصادی خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین با حضور رییس جمهوری در بیرجند عملیات اجرایی پروژه های جدید و با حضور تعدادی تعدادی از وزیران در مناطق مختلف استان تعدادی از پروژه ها به بهره برداری می رسد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: همچنین بیش از 10 نفر از وزیران، معاونان رییس جمهوری و اعضای هیات دولت ، رییس جمهوری را در سفر به خراسان جنوبی همراهی می کنند.
پرویزی در پاسخ به این پرسش که پروژه های افتتاح شده بیشتر مربوط به چه حوزه ای است؟ گفت: 15 پروژه در حوزه نفت و گاز،راه های اصلی استان، ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند، بیمارستان و مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان ها، سیمان باقران درمیان که مهم ترین طرح اقتصادی خراسان جنوبی است و ... در این سفر افتتاح می شود.
وی افزود: همچنین در حوزه گاز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های مهم در استان آغاز می شود، گاز رسانی به شهر دیهوک، خط انتقال گاز به نهبندان مورد توجه دولت است.
وی اظهار کرد: در حوزه راه و آب هم تصمیماتی گرفته شده است،و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
پرویزی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف این است، بخشی از مشکل استان که سال ها مورد درخواست مردم و مسئولان است، اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم این سفر آقای روحانی منشا خیر و برکت برای مردم خوب و زحمتکش خراسان جنوبی باشد.
نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی سوم دی ماه 1393انجام شد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.