علی جزندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 11 فرمانداری و 25 بخشداری شهرستان های استان از 30 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا پایان ششم فروردین ماه 96 ادامه دارد.
وی اظهار کرد: به همین منظور داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام به فرمانداری ها و بخشداری های شهر و روستای خود مراجعه کنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان افزود: ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس 4*3 جدید، ارائه اصل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شوراهای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از جمله این مدارک است.
جزندری اضافه کرد: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان روستاهای تا 200 خانوار جمعیت و ارائه مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت از دیگر شرایط داوطلبان نامزدی در این انتخابات است.
دبیر ستاد انتخابات استان یادآور شد: ارائه اصل کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان و نیز ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه برای داوطلبان الزامی است.
جزندری، میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی را 82.1 درصد ذکر کرد و گفت: در این انتخابات پنج هزار و 659 نفر داوطلب در استان ثبت نام کردند که پنج هزار و 150 نفر مربوط به روستاها و 545 نفر در شهرها بودند.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، پنج هزار و 473 نفر مرد و 222 نفر آنان بودند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
* 6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.