رئیس دانشگاه بیرجند در آیین اختتامیه این جشنواره افزود: جشنواره شعر و مشاعره رضوی برای دومین بار با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این دانشگاه برگزار شد.
خلیل خلیلی گفت: شعر متعهد شعری است که مضمون آن بهره از کلام پیامبران و امامان برده و شاعر متعهد شاعری است که جانش به نور پیامبران و امامان روشن گشته باشد.
وی ادامه داد: بر خود می بالیم که دوباره فرصتی فراهم شد تا چنین شعرهایی را با همکاری شاعران عالی قدر در این منطقه گرد آورده و به پیشگاه صاحب اصلی آن، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تقدیم کنیم.
وی بیان کرد: نخستین جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی اردیبهشت ماه سال 94 در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
به گزارش ایرنا خلیلی اظهار کرد: این جشنواره را می توان به عنوان یک جشنواره موفق در سطح دانشگاهی و ملی ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: سابقه خوب دانشگاه بیرجند در برگزاری جشنواره و روال علمی درست و دقیق آن، سبب شد تا بار دیگر در اسفندماه سال 95 میزبانی این بخش از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به دانشگاه بیرجند واگذار شود.
رئیس دانشگاه بیرجند در مورد چگونگی برگزاری جشنواره یاد شده، افزود: جشنواره شعر و مشاعره رضوی در 2 بخش شعر با محوریت رضوی و مشاعره با محوریت اشعار رضوی برگزار شد که حدود 500 اثر از 200 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
خلیلی در ادامه به دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با 41 سال قدمت به عنوان دانشگاه مادر و معین این منطقه شناخته شده است، در حال حاضر هیات امنای دانشگاه های خراسان جنوبی و هیات ممیزه دانشگاه های استان در این دانشگاه برگزار می شود.
وی یادآور شد: از وظایف دانشگاه مادر تنها بحث آموزش و پژوهش نیست گرچه اصل آموزش و پژوهش است ولی این 2 هدفی را به عنوان فرهنگ به دنبال دارد.
دانشگاه بیرجند نخستین مرکز آموزش عالی استان است که خرداد ماه سال 54 مجوز شورای گسترش وقت را برای ایجاد موسسه آموزش عالی اخذ کرد.
تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند از 120 نفر در سال 1356 با 100 برابر افزایش هم اینک به حدود 12 هزار نفر رسیده است.
در حال حاضر این تعداد دانشجو در 11 دانشکده، سه آموزشکده، در 152 کد رشته کارشناسی ارشد ، 116 کد رشته کارشناسی، 33 کد رشته دکتری تخصصی و 10 کد رشته کاردانی در حال تحصیل هستند.
هم اکنون حدود 51 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی در حال تحصیلی هستند.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.