غلامرضا قوسی روز پنجشنبه به ایرنا، افزود: از این مبلغ سه میلیارد ریال برای مرمت راه های عشایر استان هزینه می شود که با این رقم یک هزار و 500 کیلومتر از راههای عشایری استان مرمت خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین از محل اعتبار تخصیصی ، 21 طرح مرمت و بازسازی منابع آبی عشایر انجام که پیش بینی می شود با اجرای این طرحها 503 خانوار عشایری از مزایای آن برخوردار شوند.
به گفته قوسی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه مرمت چهار هزار کیلومتر از راه های عشایری استان با صرف 4.5 میلیارد ریال هزینه انجام شد، که از این مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار دیون باقی مانده در زمینه مرمت راههای عشایر پرداخت می شود.
جامعه عشایری استان با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار راس دام، 34 درصد دام سبک استان را در اختیار دارد.
جمعیت عشایر خراسان جنوبی در سال 1387بر اساس سرشماری عشایر کشور، 81 هزار نفر بود که از این تعداد، 40 هزار و 933 مرد و بقیه زن هستند.
13 درصد از جمعیت 750 هزار نفر خراسان جنوبی عشایر هستند که هفت درصد جمعیت عشایر کشور در این استان سکونت دارند، خراسان جنوبی از نظر تعداد جمعیت عشایری بعد از فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان در جایگاه چهارم قرار دارد.
در حال حاضر 43 هزار و 489 نفر از عشایر استان در 135 کانون هدایتی و حمایتی اسکان و ساماندهی شده اند.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.