استاندار خراسان جنوبی گفت: با به ثمر نشستن پروژه‌ های مجتمع گلخانه‌ای، حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با به ثمر نشستن پروژه‌ های مجتمع گلخانه‌ای، بیش از ۱۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای خواهیم داشت که باعث افزایش درآمد و ارزآوری خواهد شد و حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

به گزارش جماران، محمدصادق معتمدیان، امروز سه شنبه ۴ شهریور در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع گلخانه‌ای شهرستان زیرکوه اظهار کرد: ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای در قالب واحدهای گلخانه‌ای، شیلات و بارگاه زرشک از برنامه‌های جهشی استان است که به عنوان یکی از طرح های جهشی استان برکات زیادی خواهد داشت که مهم ترین آن مدیریت آب است.

وی افزود: با به ثمر نشستن این پروژه‌ها، بیش از ۱۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم و ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای خواهیم داشت که باعث افزایش درآمد و ارزآوری خواهد شد و حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نهضت گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها با اقلیم استان سازگاری دارد و تامین زمین نیز بیشتر از نیاز طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: در روز اول تفاهم نامه شاید عددها نجومی به نظر می‌رسید، اما در خراسان جنوبی ظرفیت هشت هزار هکتار گلخانه وجود دارد که ناشی از پتانسیل‌های ناشناخته استان است و با همتی که وجود دارد، تامین و تخصیص‌های لازم برای همه مجتمع‌ها صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم در بخش زیرساخت، تلاش‌ها به طور ویژه باشد که تا پایان سال افتتاح این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.