معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: نرخ بیکاری این استان در بهار امسال به چهار درصد رسیده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان از رقم ۵.۹ درصد در زمستان ۹۸ به ۴ درصد در بهار امسال رسیده است، گفت: کمترین نرخ بیکاری کشور را داریم.

به گزارش جماران، مشیر الحق عابدی ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان سال گذشته ۵.۹ درصد بوده است، اظهارکرد: این رقم در بهار امسال از سوی مرکز آمار ایران ۴درصد اعلام شده است.

 وی با بیان اینکه کمترین نرخ بیکاری در کشور را داریم، ادامه داد: نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۸.۷ درصد بوده است که نسبت به نرخ بهار امسال ۴.۷ درصد کاه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزایش اشتغال و کاهش بیکاری را از شاخص های توسعه یافتگی جوامع دانست و بیان کرد: مجموع تلاش‌هایی که از اواخر سال ۹۷ در استان انجام شد موجب بهبود وضعیت اشتغال و توسعه اقتصادی استان شد.

وی به افزایش جذب اعتبارات ملی طی دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: اجرای پروژه های راه آهن، احیای طرح های صنعتی معطل مانده یا خارج شده از فاز تولید، احداث  ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، طرح های هاب منطقه ای شتر و اجرای طرح نهضت گلخانه ای از مهم ترین عوامل موثر در افزایش اشتغال استان بوده است.

عابدی با بیان اینکه بخش خدمات با ۴۹.۷ درصد بیشترین سهم اشتغال در استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بخش‌های صنعت با ٣١.٨ و کشاورزی با ١٨.٦ درصد در رتبه‌های قرار دارد.

به گفته وی سهم شاغلان بخش صنعت ۰.۳ درصد و خدمات ۰.۱ درصد در بهار امسال افزایش اما در بخش کشاورزی این سهم ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت های استان و استفاده از توان شرکت های اقتصادی بزرگ کشور تاکید کرد و بیان داشت: باید پتانسیل های استان را بالفعل کنیم و در این راستا باید شرکت های سرمایه گذار از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند.

عابدی ادامه داد:  شناخت وضعیت موجود نیروی کار به منظور تدوین برنامه‌های توسعه ای استان و نحوه توزیع منابع اعتباری در حوزه ها و دستگاه های مختلف از نتایج و پیامدهای این تحلیل های آماری است که می تواند مورد استفاده مدیران استانی قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.