مرتضی عظیمی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گیت دیشب در اولین شب از لیالی قدر در حسینیه جماران بیرجند برای ضدعفونی کردن لباس و کفش شرکت کنندگان در آیین شب احیا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این گیت پرکابرد است و بعد می‌توان از آن در آیین‌های مختلف برای گلاب‌پاش هم استفاده کرد.

عظیمی‌فر با بیان اینکه هزینه ساخت این گیت چهار میلیون تومان است، اضافه کرد: چون این کار نمونه اولی بوده است هزینه آن بالا است در صورت افزایش تولید قیمت آن کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: مجموعه سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان جنوبی از این طرح در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حمایت مالی کرده است.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بسیج علمی، پژوهشی سعی کرده است منویات رهبر معظم انقلاب را در همه عرصه‌های تولید و حمایت از محصولات داخلی سرلوحه کار خود قرار دهد.

همچنین وی قبل از این اعلام کرده بود، سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر حمایت می‌کند.

عظیمی‌فر افزود: براساس تفاهم‌نامه سازمان بسیج علمی کشور و دانشگاه بقیه‌الله، طرح‌های پژوهشی و ایده‌های مخترعان در راستای مقابله با ویروس کرونا به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و امکان حمایت‌های مادی، معنوی و آزمایشگاهی برای صاحبان ایده و طرح‌های کاربردی فراهم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.