علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا تغییراتی در میزان مأموریت‌ها و تماس‌های به اورژانس ۱۱۵ خراسان‌جنوبی داشته است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان‌کرد: شیوع ویروس کرونا به دلایل عدیده‌ای میزان مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ خراسان‌جنوبی را طی فروردین ماه سال ۹۹ کاهش داده در حالی که میزان تماس‌ها به اورژانس چندین برابر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در فروردین ماه ۹۸ میزان مأموریت‌های اورژانس خراسان‌جنوبی ۹ هزار و ۱۹۱ مورد بوده است، ادامه‌داد: این آمار در فروردین ۹۹ به پنج هزار و ۵۵۸ مأموریت کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با این وجود میزان تماس‌ها به اورژانس ۱۱۵ خراسان‌جنوبی در فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه مشاوره گرفتن پیرامون مسائل مربوط به کرونا و دغدغه‌های پیرامونی آن حدود چهار برابر افزایش یافت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بیشتر مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ خراسان‌جنوبی مربوط به بیماران قلبی، بیماران تنفسی و تصادفات بوده است.

عباسی در زمینه میزان فوتی‌ها نیز یادآور شد: اعلام تعداد دقیق فوتی‌های در حوادث بر عهده پزشکی قانونی است که بعد از بررسی دقیق علت فوت اعلام می‌شود.

وی بیان‌کرد: ممکن است در هنگام حادثه تصادف کسی فوت کند ولی به عنوان مثال بعد از بررسی‌های دقیق دریابیم که علت فوت سکته قلبی و یا هر موضوع دیگری غیر تصادف بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.