محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در فروردین ماه ۹۹ تعداد هزار و ۹۶۹ نفر در خراسان‌جنوبی برای اهدا خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده هزار و ۵۶۹ نفر موفق به اهدا خون شدند که هزار و ۳۷۸ نفر آنان را آقایان و ۱۹۱ نفر آن را خانم‌ها تشکیل دادند.

عاملی با بیان اینکه در مدت مشابه در فروردین ماه سال قبل میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدا خون هزار و ۸۶۲ نفر و میزان اهدا کنندگان نیز ۱۴۰۴ نفر بوده است، گفت: از این میزان هزار و ۳۲۱ نفر آقایان و ۸۲ نفر خانم‌ها بوده‌اند.

وی ادامه‌داد: بر اساس این آمار می‌توان گفت در مقایسه با فروردین سال قبل در ماه ابتدایی بهار سال جاری میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدا ۶ درصد و تعداد اهدا کنندگان نیز ۱۲ درصد افزایش داشته است که میزان مشارکت آقایان در اهدا خون چهار درصد و خانم‌ها ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: افزایش مشارکت خانم در اهدا خون مرهون طرح جهادی اهدا خون توسط بانوان بسیجی است که از ۱۸ تا ۲۵ فروردین اجرا شده است.

عاملی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک از افراد روزه‌دار در ساعات روزه‌داری خون گرفته نخواهد شد و روزه‌داران عزیز بعد از افطار و در ساعات ۲۰:۱۵ دقیقه تا ۲۴ شب برای این کار خیر به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

وی بیان‌کرد: البته کسانی که عذر برای روزه گرفتن دارند، می‌توانند طبق روال گذشته در ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه برای اهدا خون به مراکز اهدا خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در راستای رعایت مراقبت‌های بهداشتی به هیچ وجه کودکان خود را هنگام مراجعه برای اهدا خون به همراه نیاورید، گفت: در ماه مبارک رمضان زمان اهدا خون را به لیالی قدر نیز موکول نکنید.

عاملی یادآور شد: تأکید بر این موضوع از آن جهت است که در شب‌های قدر تجمع برای اهدا خون زیاد می‌شود که این امر با بحث فاصله‌گذاری اجتماعی منافات دارد و از این جهت هم استانی‌ها در طول ماه مبارک اقدام به اهدا خون داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.