به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز دوشنبه اظهار داشت: ۲۷ راننده متخلف نیز علیرغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ ۵ میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره گذاری به مدت یک ماه توقیف شدند.

وی گفت: ۱۶ هزار و ۶۳۹ خودرو نیز به محورهای خارج از استان هدایت شده‌اند و میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت تعطیلات نوروز ۹۹ تعداد ۱۶۰ تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که ۶ مورد این تصادفات منجر به فوت بوده و ۱۰ نفر جان باختند. 

وی گفت: همچنین در این مدت ۵۹ تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوست که منجر به مجروح شدن ۱۰۵ نفر شد و ۹۵ تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم و در مجموع ۱۶۰ تصادف در استان به وقوع پیوسته است. 

سرهنگ رضایی بیان کرد: ۵۰ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۴۷ درصد در جاده‌های روستایی و ۳ درصد تصادفات نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است. 

وی افزود: ۶۴ درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و ۷۴ درصد تصادفات بین ساعات ۱۰ صبح الی ۸ شب رخ داده است.

وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: کارشناسان ۳۵ درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و ۳۳ درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد وسایل نقلیه مقصر سواری شخصی بوده‌اند افزود: سن ۷۳ درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین ۲۰ الی ۴۰ سال بوده است و ۴۷ درصد مجروحان سرنشینان خودرو و ۷۰ درصد آنها بومی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد متوفیان هم سرنشین خودروها و ۶۰ درصد آنها غیربومی بوده‌اند و ۶۰ درصد متوفیان در بیمارستان فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.