به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با فرماندهان انتظامی استان اظهار کرد: اولین چیزی که در شکل‌گیری یک جامعه سنگین احساس نیاز می‌شود وجود نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در هرجایی که افراد بر اساس تعهدات ایمانی متلزم به انجام وظیفه هستند سعادت است، ادامه داد: اما باید افرادی که احیاناً قانون را زیر پا می‌گذارند و به آن التزام ندارند و تعهدشان کم است، آنها را به قانون ملزم کنیم.

وی بیان کرد: آنچه در شهرت تاریخ وجود دارد مبتکر این نهاد با عنوان شرطة الخمیسی حضرت علی بن ابی طالب (ع) بودند که ابتدا از ۵ نفر شروع کردند و حضرت با آنها شروطی گذاشتند که در اجرای قانون تسامح نشود.

وی با اشاره به اینکه هرچه جامعه سنگین‌تر می‌شود احساس نیاز بیشتر و گستره حضور نیروهای انتظامی بیشتر می‌شود، گفت: اکنون مسئولیت نیروی انتظامی گسترده است و در کنار آن مسائل فوق‌العاده‌ای که پیش می‌آید بر اساس تعهد و ایمان و توان حلال مشکلات هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نیروهای انتظامی بادی بر خود ببالند چرا که در سیستم خداپسندانه هم حفظ و رعایت احکام الهی و قصد قربت الهی و هم حل مشکلات مردم و پیشگیری از آسیب‌ها را دنبال می‌کنید.

عبادی با بیان اینکه پلیس امین و توانمند جمهوری اسلامی بیدار است تا مردم استراحت کنند و امنیت داشته باشند، بیان داشت: شاکر خدا باشید که شما را در خدمت به بندگانش به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام فتنه‌ها و بلایای طبیعی پیش می‌آید و اکنون هم شیوع کرونا مطرح است، عنوان کرد: برای پیشگیری و شیوع کرونا باید مدیریت از سوی نهادهای مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی نظارت میدانی در جهت التزام به اجرا را برعهده دارند، گفت: در هر حادثه‌ای فشار حوادث بر روی عده‌ای بیشتر است و عوارض اقتصادی بر قشر ضعیف سنگین‌تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس اعلام رسانه‌ها مطرح است که برنامه‌ریزی برای رعایت حال اقشار ضعیف و آسیب دیده انجام شده است.

عبادی گفت: برخی هم ممکن است تحت احساسات بی توجهی داشته باشند که باید به آنها تذکر داده شود و جریمه گزینه آخر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.