محمد رحیم شهریاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۳ اسفند ۹۸ و همزمان با آغاز طرح پایش مسافران نیروهای کنترل سلامت جمعیت هلال احمر در ۱۰ ورودی از شهرستان‌ها اقدام به کنترل و پایش مسافران کردند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۷ نفر مشکوک به ویروس کرونا در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی از آموزش ۳۸۹ هزار نفر در ارتباط با ویروس کرونا خبر داد و افزود: اقدامات کنترلی و هشدارهای لازم توسط داوطلبان هلال احمر در این مدت به جامعه هدف ارایه شده است.

شهریاری اظهار داشت: هزار و ۶۲۸ داوطلب جمعیت هلال احمر استان در این مدت فعالیت داشتند که بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت مسایل بهداشتی بهترین گزینه برای مقابله با کرونا ویروس است، تصریح کرد: علیرغم تلاش مسوولان تاکنون افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده‌اند که تنها همکاری مردم می‌تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواستار توجه هر چه بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شد و گفت: تنها مساعدت و همراهی مردم در تحقق این مهم می‌تواند زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور را قطع کند.

هر چند با اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت ترددها عبور و مرور در مبادی استان کاهش یافته اما هنوز برخی‌ها موضوع را جدی نگرفته‌اند.

ورود روستاییان به مراکز شهرستان‌ها هنوز به قوت خود باقی است که باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری در این زمینه اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.