حسن میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر کنترل بهداشتی، کنترل انتظامی نیز اعمال می‌شود همچنین در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وارد مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شده‌ایم و اکنون ورودی و خروجی‌های شهرستان به طور دقیق و کامل کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بیماری کرونا از خروج ۳۷۴ خودرو در شهرستان فردوس ممانعت شده است.

فرماندار فردوس اظهار داشت: نیروهای انتظامی، پلیس‌راه، راهنمایی و رانندگی، بسیج و هلال احمر در هشت ایستگاه ‌کنترل مراقبت‌های انتظامی و بهداشتی همزمان با روز طبیعت مستقر بودند و حضور محیط‌بانان، دهیاران و نیروهای بسیج مردمی در ۱۶ منطقه حفاظت شده محیط زیست و منابع طبیعی، گردشگری و تفرجگاه‌های روستایی از دیگر اقدامات در این شهرستان بود.

وی گفت: همچنین از ورود افراد به پارک‌های تفریحی و فضای سبز در شهرهای فردوس و اسلامیه از سوی شهرداری‌ها جلوگیری شد.

میرزایی افزود: در حال حاضر ۲۲ اکیپ گشت زنی نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و پاسگاه‌های انتظامی در شهرستان فردوس فعال هستند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم سلامتی مردم بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی درصد قلیلی از مردم مورد تهدید قرار گیرد.

وی گفت: با اطلاع رسانی به موقع و شفاف توسط فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها و دعوت و تشویق مردم به در خانه ماندن می‌توان از بروز خطر جدی برای سلامتی مردم پیشگیری کرد و آرامش را به همگان هدیه داد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر 12 تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷ هزار و ۵۹۳ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: همان طور که امروز اعلام شد به دنبال اجرای مراحل فاصله گذاری اجتماعی و تشدید آن در ایام نوروز، در روزهای آتی به سمت اجرای فاصله گذاری هوشمند خواهیم رفت و امیدواریم در هفته‌های آتی به سمت مهار این بیماری برویم البته در حال حاضر همچنان در مرحله مدیریت بیماری هستیم و فعلا صحبت در مورد مهار بیماری زود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.