نجمه خوشباف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و لزوم ماندن در خانه، تمرین روزانه ورزشی راهکار مناسبی برای استفاده بهتر از زمان است. 

وی که از ۲۲ سال قبل کار آموزش ورزش در باشگاه را انجام می‌دهد بیان کرد: تقویت سیستم ایمنی بدنی نیز از دیگر مزایای ورزش است که در کنار تغذیه مناسب باید مورد توجه باشد. 

مربی ورزشی در خراسان جنوبی سهم خود را در بحران کرونا ارایه آموزش‌های مجازی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از حدود یک ماه پیش باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده، به طور روزانه تمرینات یوگا، پیلاتس و فیتنس را برای شاگردانم در یک گروه شبکه مجازی بارگذاری می‌کنم. 

وی اظهار داشت: تاکنون این تمرینات بازخورد خوبی داشته و علاوه بر رضایت ورزش دوستان برای خودم هم احساس خوبی به ارمغان داشته است.

خوشباف گفت: علاوه بر ورزش روزانه رژیم غذایی مناسب هم در گروه ورزشی شبکه مجازی گذاشته می‌شود تا به صورت گروهی هم ورزش کرده و هم از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنیم. 

وی با اشاره به ضروت جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بیان کرد: یک راهکار ساده اما مهم، ماندن در خانه است ولی با این حال استفاده از برنامه منظم ورزشی به سلامتی بیشتر مردم کمک می‌کند. 

این مربی ورزشی حداقل زمان برای ورزش روزانه در خانه را نیم ساعت دانست و افزود: مدت زمان اثرگذاری ورزش‌های هوازی بر چربی سوزی اهمیت دارد لذا اگر کسی به قصد وزن کم کردن می‌خواهد ورزش کند باید به زمان ورزش کردن خود توجه داشته باشد. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی پیش از این گفته بود که تمامی باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی تا ۱۵ فروردین و اماکن ورزشی و استخرها تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل است.

 تاکنون ۷۹۸ آزمایش برای بیماران دارای علائم تنفسی در استان خراسان جنوبی انجام شده که از این تعداد ۵۳۲ مورد منفی و تست کرونا ۲۶۶ بیمار مثبت بوده است.

تمامی ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند.

۲۴ نفر نیز تاکنون در خراسان جنوبی بر اثر بیمار کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.