به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان‌ جنوبی، محمد نصیری روز جمعه در بازدید از ایستگاه بازرسی سلامت ورودی خراسان‌ جنوبی در شهر خضری دشت بیاض شهرستان قاینات اظهار داشت: خراسان‌ جنوبی خوشبختانه با شیوع بالای ویروس کرونا روبه رو نیست.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان‌ کرد: از این جهت با همت و تلاش متولیان امر و غربالگری‌های صورت گرفته در ورودی‌های شهرستان‌های استان امیدواریم بتوانیم خراسان‌ جنوبی را به عنوان اولین استان در کشور به وضعیت سفید از نظر شیوع کرونا برسانیم.

نصیری ادامه داد: البته رسیدن به وضعیت سفید از نظر شیوع کرونا نیازمند همکاری و همیاری مردم با ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های هلال احمر توسعه خانه‌های هلال در نقاط مختلف کشور است، افزود: هدف از راه‌اندازی این خانه‌ها، افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در رویارویی با حوادث و اتفاقاتی چون سیل و یا بیماری‌هایی چون کرونا است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های ما بحث نیروهای تخصصی داوطلب چون پزشک و پرستار است که در حال حاضر ۲ هزار داوطلب تخصصی در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های ما در حوزه مقابله با شیوع کرونا آموزش و توزیع بسته‌های حاوی اقلام بهداشتی در مناطق محروم است که در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

نصیری با اشاره به اینکه بسیاری از افراد نیازمند نبوده ولی شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی مرتبط با آن برخی افراد را دچار آسیب‌هایی کرده است، بیان‌ کرد: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در راستای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا به ویژه در مناطق محروم طرح دستیار طراحی شده است.


وی ادامه‌ داد: مردم کشورمان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ هلال‌احمر نزد تمامی بانک‌ها واریز کنند، همچنین کد دستوری برای استان‌ها طراحی شده که افراد در صورت علاقمندی می‌توانند کمک‌های خود را به استان خودشان واریز کنند که کد دستوری # ۱۱۲ * ۵۶ * برای استان خراسان جنوبی فعال شده است.

بازدید از ایستگاه غربالگری  خضری دشت بیاض، بازدید از خانه هلال روستای گریمنج و خانه هلال قاین و همچنین بازدید از شرکت تولید کننده مواد ضدعفونی دست در شهرک صنعتی قاینات از جمله برنامه‌های سفر رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور به شهرستان قاینات بود.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز جمعه هشتم فروردین با شناسایی ۱۲ مورد مثبت جدید، به ۲۵۱ نفر رسید.

این بیماری تاکنون ۲۳ فوتی در خراسان جنوبی داشته و تمامی ۱۱ شهرستان استان را درگیر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.