سید ابوالحسن میرجلیلی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ گونه تلفات جانی ناشی از بارندگی تاکنون در استان گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: ۱۹ واحد مسکونی دچار آب‌ گرفتگی شد که امدادگران بلافاصله وارد عمل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: روان آب و سیلاب به ایل‌راه‌های عشایری و برخی قنوات کشاورزان خسارت وارد کرده که اکیپ‌های ارزیابی برای برآورد خسارت و جمع‌بندی در حال بررسی میدانی هستند.

وی ادامه داد: سدهای استان به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شود و مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد.

میرجلیلی گفت: ستاد مدیریت بحران استان امروز به ریاست استاندار تشکیل و بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق به روستاییان، عشایر و کشاورزان به منظور پیشگیری از بروز خسارت ناشی از بارندگی تاکید شد. 

وی گفت: بارش تگرگ را در برخی شهرستان‌ها از جمله زیرکوه با حجم بزرگ داشتیم که خساراتی را به بعضی خودروها وارد کرده است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان هواشناسی اوج بارش‌ها تا فردا صبح در شرق کشور و خراسان جنوبی ادامه دارد و ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در استان آماده‌باش هستند.

وی گفت: مردم هشدارهای هواشناسی و توصیه‌ها را جدی بگیرند و از جمله اینکه در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند، از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و کشاورزان و باغداران نسبت به استحکام محل مستحدثات اقدام کنند.

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد امروز در اغلب نقاط استان شدت گرفته و در برخی شهرستان‌ها موجب جاری شدن روان آب شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های پرحجم امروز (دوشنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌ شرق کشور فعال است و شدت می‌گیرد.

همچنین دمای هوا در هفته جاری به طور قابل ملاحظه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.