به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر سه شنبه در مراسم تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند و معارفه رئیس این ستاد بیان کرد: طراز امر به معروف و نهی از منکر قانون است.

وی با بیان اینکه اگرچه قانون امر به معروف و نهی از منکر قانونی محکم است اما عمل به آن حائز اهمیت است، گفت: بر ما وظیفه است با عمل به قانون، در راستای احیای این دو فریضه الهی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر با راه اندازی گروه‌های کارشناسی فعال شود، افزود: همچنین نیاز است خروجی فعالیت‌های ستاد برای مردم بیان شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند اظهار کرد: امروز کرونا مورد بحث جهان بوده چراکه به جسم ضرر می‌رساند اما منکراتی که دین، ایمان و شخصیت را از بین می‌برد مورد حساسیت واقع نشده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه متأسفانه امروزه در برخی بانوان حیا و در برخی آقایان غیرت وجود ندارد، افزود: باید مقوله امر به معروف در گام اول تعریف شود و نمونه‌هایی از معروف و منکر استخراج و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه در قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعتبار و بودجه هم دیده شده بنابراین می‌تواند نیروهای خوش فکر را به‌کارگیری کند، تاکید کرد: باید فضای جامعه، فضای امر به معروف و نهی از منکر شود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: ماده به ماده از اجرای قانون در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بررسی و نظارت می‌شود بنابراین تمام دستگاه‌های اجرایی درصدی از اعتبارات فرهنگی شأن را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.